Re: [Linux-programlama] Re: csharp exe sini framework olmadan calistirmak

From: Caner (ckurt@tasarimnoktasi.com)
Date: Tue 14 Jun 2005 - 01:29:33 EEST

  Yok hayır ing. ile alakası yok, emin olun biliyorum ancak tekrarlamama
gerek varmı bilmiyorum? Ancak size tavsiyem .NET'i araştırmanız.
  Maalesef size link veremiycem çünkü ilgimi çekmeyen ve sürekli takip
etmediğim bir konu. Ancak google'da ".NET" yazarsanız veya "purpose of .NET"
yazarsanız pek çok sayfa çıkar. Sonuçta ".NET" popüler bir konu!

Umut Demirhan wrote:

>Sayin Caner Kurt,
> Ben sizin izah ettiginiz farklari okurken siz de bir zahmet asagidaki
>linkleri inceleyin.
>Kisisel algilanacak bir sey yok, saygi esas...
> [1] Mono tam olarak nedir?

  Tamam mono FSF felsefesi ile hazırlanıyor olabilir, ama FSF felsefesini
düşman edinmiş şirketin ürününü unix sistemlerine taşıyor.

>[2] Mono ile .NET teşebbüsü arasındaki fark nedir?

  Mono'nun, .Net'in bir takım "sakıncalı" yaklaşımlarını içermemesi amaçlanabilir,
ancak bu sonuç itibari ile MS'in tekel çabasının bir ürünüdür. Ve bu "sakıncalı kısımlar"
nasıl ayıklanacak? ".NET yaklaşımını" bozmadan. "İnsan iskeleti üzerine, örümcek giydiremezsin.".
Sadece "İskelet tanımlancak" iddiası, bana kalırsa boş.

>[3] Yaptığınız başkasının çalışmasını kopyalamak değil mi?

  Sadece iyi programlama aracı oluşturmak, iyi bir yaklaşım! Ancak bunu nasıl yaptığınızda
önemli! Sonuçta II. Dünya savaşında nazi doktorlar -Yahudi-insanlar üzerinde zorla deneyler
yapıyordu, "insanlığın yararına!?".

>[4] Mono ve Microsoft

  MS ile Novell arasında "yüksek düzey" iletişim olmaması, yaklaşımın MS'in
çıkarına olmadığı anlamına gelmez. MS niçin .NET hakkında soru soran mühendislere
"dostça" yanıtça veriyor. Yanlış hatırlamıyorsam Netscape gibi pek çok firma
MS'e pek çok Windows ayrıntısını vermediği için dava açmıştı ve kazanmışlardı.

> Biz burada bilgimizi paylasmak icin variz. Eger ingilizce bilmiyorsaniz
>belki
>yukaridaki linkleri turkce'ye cevirmis ya da cevirmeyi dusunen birileri
>vardir...

  Burada ben bilgi paylaşımdan çok bir art niyet ve alay görüyorum!

> Saygilar.

  Sizede.