Re: [Linux-ag] Bir ilginc ag sorusu

From: Goksin Akdeniz (goksin.akdeniz@gmail.com)
Date: Sat 19 Aug 2006 - 21:25:03 GMT

> Bilgisayarima gelen 3 farkli internet connection'i var. Biri PCMCI
> wireless karttan gelen, bir digeri USB wireless karttan gelen, bir digeride
> ethernet kartima gelen baglanti.

Ağ kartınız üzerinden gidecek olan paketleri farklı ağ geçitleri üzerinden
yollayabilirsiniz. İnternet üzerindeki iletişimi tren gibi düşünün.

Her bir vagonun üzerinde hangi istasyona gideceği ve hangi sırada dizileceği
yazılıdır. Bu vagonları tek bir güçlü lokomotif yerine daha az güçlü ve daha
çok sayıda lokomotif ile yolladığınızı düşünün.

Sonuçta tüm lokomotifler varış istasyonuna varında vagonlar ayrılacak ve hepsi
üzerindeki etikete göre sıralanacaktır.

> Kisaca 3 tane 512 kbps baglantim varsa, ben bunu bir sekilde 1.5 mbps
> kullanmak istiyorum.. Kesinlikle mumkun olmali..

Sistemde farklı ağ kartları için farklı ağ yapılandırmaları tanımlanabilir.

Bu durumda her 3 bağlantı farklı ISP ait ise sorun olmadan rahatlıkla 1.5 Mbps
kullanabilirsiniz.

Tersini düşünürsek üç ağ kartınızın da aynı ISP ait olması durumunda
yapılandırması farklı olmasa da işe yarayacaktır. Örneğin ağ kartınızın
farklı bir ip sahip olması, USB modemin DHCP destekli olması ve kablosuz
bağlantınızda da olması durumunda olacaktır.

Denemesi bedava...

Gökşin Akdeniz aka Kandalf
www.linuxnet.com.tr