Re: [Linux-ag] Bir ilginc ag sorusu

From: İlker Erek Duran (ilker.duran@gmail.com)
Date: Mon 21 Aug 2006 - 12:25:26 GMT

Merhaba,

On 8/20/06, Goksin Akdeniz <goksin.akdeniz@gmail.com> wrote:

> Ağ kartınız üzerinden gidecek olan paketleri farklı ağ geçitleri üzerinden
> yollayabilirsiniz. İnternet üzerindeki iletişimi tren gibi düşünün.
>
> Her bir vagonun üzerinde hangi istasyona gideceği ve hangi sırada dizileceği
> yazılıdır. Bu vagonları tek bir güçlü lokomotif yerine daha az güçlü ve daha
> çok sayıda lokomotif ile yolladığınızı düşünün.
>
> Sonuçta tüm lokomotifler varış istasyonuna varında vagonlar ayrılacak ve hepsi
> üzerindeki etikete göre sıralanacaktır.

Bence bu söylediğiniz doğru değil. Eğer tabii bi yerde SNAT gibi bir
değişiklikle paketinizin içeriğini değiştirmiyorsanız. Ya da
yanılıyorsam nasıl bir teknolojinin bunu yapabileceğini biraz
anlatırsanız sevinirim, böylelikle yeni birşey daha öğrenmiş olurum :)

> Sistemde farklı ağ kartları için farklı ağ yapılandırmaları tanımlanabilir.
>
> Bu durumda her 3 bağlantı farklı ISP ait ise sorun olmadan rahatlıkla 1.5 Mbps
> kullanabilirsiniz.
>
> Tersini düşünürsek üç ağ kartınızın da aynı ISP ait olması durumunda
> yapılandırması farklı olmasa da işe yarayacaktır. Örneğin ağ kartınızın
> farklı bir ip sahip olması, USB modemin DHCP destekli olması ve kablosuz
> bağlantınızda da olması durumunda olacaktır.
>
> Denemesi bedava...

Valla ben denemeye çalışacağım anlattığınız gibi ama nasıl
yapılacağına dair bikaç ipucu veya keyword verirseniz sevinirim çünkü
daha önce hiç bilmiyordum böyle bir şey.

Tabii 3 farklı ethernet kartını tek bir ethernet gibi "high available"
kullanabilirsiniz ( ethernet bonding - devrimcim sağolasın :) ). Ancak
bu durumda 3 ethernet tek 1 ethernet gibi çalışır, o da hangisi aktif
ise onun bandwith'ine sahip olur.

Kolay gelsin...

--
İlker Erek Duran