[linux-network] Re: Qlgin=E7?= bir soru

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Fri 03 Oct 2003 - 09:04:21 EDT

    Fri, 3 Oct 2003 15:29:19 +0300 tarihinde "Tolga Cengiz"
    <tolga@alanyatirim.com.tr> soyle yazdi:

    TC> 70 tane internet full çıkan insan var bir şekilde önüne geçmem
    TC> gerekiyor gidip 70 bilg. tek tek proxy vs. varmı yokmu onları
    TC> araştırsam bulduklarımı kaldırmaya çalışsam en az 2 saatimi alır bu işi
    TC> hergün yapmak ayrı bir dert anlıyacağınız yama şeklinde bir çözüm
    TC> değilde kalıcı bir çözüm istiyorum ve bunu linux ta çözmek istiyorum
    Belirli araliklarla 70 bilgisayarinizda proxy calisip calismadigini kontrol
    edin, eger varsa bilgisayarin internet baglantisini kesin.

    Ilgili bilgisayar sahibi size donecektir zaten, ona da bilgisayarina proxy
    kuruldugunu ve diger calisanlarca kullanildigini ve bunu engellemesini
    soyleyin. 1-2 seferden sonra hem calisanlari fazlaca haslanir, hem de zaten
    pratikte proxy'nin aktif olmasiyla makinanin down olmasi bir olacagindan
    bir ise yaramaz.

    Crontab + birkac scriptle bu isi otomatize edebilirsiniz.

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694