[linux-network] Re: Procmail

---------

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Wed 05 Nov 2003 - 13:59:29 EST

    * Ender <k3di@hiperaktif.com> [2003-11-04 17:57:17+0200]
    > Merhabalar. Ben procmail kuraliyla gelen emailleri filtreleyip kurala
    > uyan mailin From ve To kisimlarini alip onlari da bir scripte g=F6ndermeye
    > calisiyorum fakat cesitli varyasyonlarini denedigim kural bir turlu
    > calismiyor. Acaba benim kuralimda mi bozukluk var yoksa sorun baska bir
    > sey mi? Procmailrc dosyasina ekledigim kural su:
    > =20
    >=20
    > :0 fhw
    > * To.*user@domain.com
    > FROM=3D`formail -xFrom:`
    > TO=3D`formail -xTo:`
> [...]

    Procmail cok kriptik birseydir. Dogru calisan bir kural yazmak epey bir
    deneme yapmayi gerektirir. Oncelikle ne olup bittigini anlamak icin
    ~/.procmailrc'de -tercihen verbose olarak- log'lari aktif hale getirin,
    mesela soyle satirlar:

            LOGFILE=3D$HOME/procmail.log
            VERBOSE=3Dyes

    Sorununuza gelince. Afaki konusmak istemem, cozumu ancak denemeyle
    bulabiliriz. Muhtemel bir problem kaynagi procmail'in $TO ve $FROM
    degiskenlerini literal olarak yorumlamasi, yani bunlari expand etmemesi
    olabilir. (Procmail'in en azindan aktif oldugunu varsayiyorum, bunu
    anlamanin en basit yolu log dosyasinin varligina bakmak.) Yazdiginiz
    kural'a giriliyor ve `script' cagriliyor mu? Cagriliyorsa argumanlari
    ne olarak goruluyor? Cagrilmiyorsa nicin esleme yapamiyor? Bu soruya
    log'u inceleyerek cevap bulabilirsiniz.

    Gerceklestirmeye calistiginiz is icin binbir cesit yontem mevcut,
    isterseniz Google'da bir procmail aramasi yaparak ise baslayin ve
    hazir/denenmis "recipe"lari inceleyin. Procmail bahsi acildiginda ben
    lafi daima `pm-lib' ile kapatirim :-)

            http://pm-lib.sourceforge.net/

    Cok zengin ve emre amade kurallardan olusan bu procmail kitapligini
    incelemenizi tavsiye ederim.

    --=20
    roktas