[linux-network] Re: squid ile ilgili

---------

From: Serdar KOYLU (skoylu@gizemcafe.net)
Date: Thu 31 Jul 2003 - 21:18:44 EEST

    Selamlar..

    iptables'in nesi zor ki ?=20

    Sanirim o java clienti kendi basina farkli bir porttan chat'e erismeye=20
    ugrasiyor. Bunun da cozmenin en kolay yolu iptables'ten geciyor:

    # iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.0.0/16 -d ! 192.168.0.0/16 -j=20
    MASQUERADE

    Sanirim bu satir hemen her yerde isinizi gorur. Elbette clientlerinize=20
    192.168.... yerine farkli bir adres araligi atamamissaniz. Bu durumda en=20
    garantili yontem:

    # export IP=3D`route -n|grep "0.0.0.0"`
    # export IF=3D`echo $IP |cut -d " " -f 8`
    # iptables -t nat -A POSTROUTING -o $IF -j MASQUERADING

    Ama cogu zaman aletin routing yapmasi unutulur, elle yapilirken bu isler:

    # echo "1" >/proc/sys/net/ipv4/ip_forward

    Ama en cok unutulan sey dokumanlara bakmaktir:

    http://www.geleceklinux.com/belgeler/serdarkoylu/

    Eger google'u biraz eselemis olsaydiniz, bu belgeye kolayca erisebilirdiniz=
    =2E=20

    Bu belgenin tarihi, biizm yeni web'den de, belgeler.org'tan filanda cok esk=
    i.=20
    Bilmem nedense, tamamen baslangic duzeye hitap eden, bu dokumani oralarda=20
    goremedik hala...

    Saygi ve sevgiler..

    Per 31 Tem 2003 20:30 tarihinde =FEunlar=FD yazm=FD=FEt=FDn=FDz: