[linux-network] Re: iki mail server tek adres

---------

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Mon 21 Jul 2003 - 15:12:30 EEST

> [...]
    > kullanicilarin bir kismi 1 makinede bir kismi 2. makinede. Bunlara A ve
    > B makineleri diyelim ve hepsi sistem kullanicisi, kendi web alanlari da
    > var.
    > Soyle bir yapi nasil olusturulabilir. xyz@sakarya.edu.tr adli
    > kullaniciya gelen mail once A makinesine gelsin bakilsin, varsa mail
    > kabul edilsin. Eger yok ise B makinesine sorulsun. Kullanici B de sise B
    > makinesi maili kabul etsin. Makinelrin sirasi hic onemli degil. Yontemde
    > farkli olabilir. Ama database ve 3. bir makine olmadan olmali.
    > yani bir patch ya da qmaildeki configden bazi ayarlarla bu

    Merhabalar,
    qmail hakkina net bilgim yok daha egnel seyler soyliyecegim:

    1. akilda turulmasi gereken bir yol:
    uuncu bir makinanin maiileri almasi, hanghi kullanicin, hangi makiana hesabi
    olugunu bilmesi, onlara yonlendirmesi ve/ve ya ilgili diskleri mount edip
    uzerien yazmasi
    yada 3 makinanin sadece mail kabul etmesi, sadece /var/spool/mail i barindirmasi
    A ve B 'nin diski mount etmesi (bazi NFS sorunalri cikabilir, fiberchannel gibi
    teknolojilerle cok iyi calisir diye biliyorum)

    Tum mailleri 3 makinada tutarak kullanicilar pop/imap ile oradan alabilirler

    2. bunun bir varyasyonu olarak:
    tum amiileri A alir, B dekiler icin kullanici bilgileri, ornegin alias dosaysinda
    tutulur, ve ayni alias dosaysi B 'ye yonlendirir

    3. 2 ye benzer alias dosyasi B deki bilgileri tutmasina gerel Localrelay tanimi
    ile B makinasian yonlendirirsiniz.

    Kolay gelsin
    Mustafa Akgul