[linux-network] Re: iki mail server tek adres

---------

From: Baris Metin (baris.metin@frontsite.com.tr)
Date: Mon 21 Jul 2003 - 16:01:17 EEST

    Mon, Jul 21, 2003 at 02:15:34PM +0300 , Ozmen Emre DEMIRKOL :
> [...]
    > var.
    > Soyle bir yapi nasil olusturulabilir. xyz@sakarya.edu.tr adli
    > kullaniciya gelen mail once A makinesine gelsin bakilsin, varsa mail
    > kabul edilsin. Eger yok ise B makinesine sorulsun. Kullanici B de sise B
    > makinesi maili kabul etsin. Makinelrin sirasi hic onemli degil. Yontemde
    > farkli olabilir. Ama database ve 3. bir makine olmadan olmali.
    > yani bir patch ya da qmaildeki configden bazi ayarlarla bu
    > yapilabilir mi???
    >
    > Onerileri bekliyorum. yardimci olmaya calisan herkesi simdiden
    Selamlar,

    İsteğinizi doğru anladıysam, bunun mümkün olduğunu zannetmiyorum.
    Böyle bir yapıya ihtiyacınız var mı gerçekten. Bana uygulamada
    faydalı bir yapı olarak gözükmedi. sakarya.edu.tr için MX kaydı
    hangi makinanız olacak örneğin.

    Yoksa xyz@sakarya.edu.tr adresli bir kullanıcı yoksa
    xyz@something.sakarya.edu.tr adresine mi yönlentirmek istiyorsunuz? Öyle
    ise alias tabloları veya göndericiye adres değişikliğini bildirmek için
    relocated (postfix için) maplerini kullanabilirsiniz.

    Bana göre temiz yöntem. İki makina için bir ortak kullanıcı doğrulama
    sistemi kurulması ve NFS ile ev dizinlerinin birbirlerine bağlanması.
    Merkezi (ortak) kullanıcı doğrulama sistemi için LDAP iyi bir çözüm
    olacaktır. Kullanıcı kayıtlarınız tek bir yerde olacaktır. E-posta
    kutularınızı (ev dizinlerini) istediğiniz bir yere koyabilirsiniz.
    Kullanıcınız hangi makinaya bağlanırsa bağlansın e-postalarına
    ulaşacaktır. NFS kullanılacağı için Maildir formatı e-posta kutularını
    öneririm. Tabi eğer bahsettiğim yapı sizin için uygunsa...

    Biraz dağınık yazdım ama isteğinizi bu kadar anlayabildim :).

    iyi çalışmalar,

    --
    |          |  Baris Metin
    |          |  Software developer, IT consultant