[linux-network] iki mail server tek adres

---------

From: Ozmen Emre DEMIRKOL (ozmend@sakarya.edu.tr)
Date: Mon 21 Jul 2003 - 14:15:34 EEST

    Slm. Oncelikle herkese kolayliklar dilerim.
            Mail serverlarla ilgili bir sikinti yasiyorum. ornegin 2 mail
    serverimiz var. 2 side redhat 9. userlerine qmail 1.3 kurulu.
    kullanicilarin bir kismi 1 makinede bir kismi 2. makinede. Bunlara A ve
    B makineleri diyelim ve hepsi sistem kullanicisi, kendi web alanlari da
    var.
            Soyle bir yapi nasil olusturulabilir. xyz@sakarya.edu.tr adli
    kullaniciya gelen mail once A makinesine gelsin bakilsin, varsa mail
    kabul edilsin. Eger yok ise B makinesine sorulsun. Kullanici B de sise B
    makinesi maili kabul etsin. Makinelrin sirasi hic onemli degil. Yontemde
    farkli olabilir. Ama database ve 3. bir makine olmadan olmali.
            yani bir patch ya da qmaildeki configden bazi ayarlarla bu
    yapilabilir mi???

    Onerileri bekliyorum. yardimci olmaya calisan herkesi simdiden
    tesekkurler.

    SAKARYA UNIVERSITESI
    Bilgi Islem Dairesi Baskanligi
    Ars.Gor. Ozmen Emre DEMIRKOL