[linux-network] Re: Ynt: nameserver

From: Davut Topcan (davut@karadenizholding.com)
Date: Thu 23 Jan 2003 - 17:04:59 EET

23 Jan 2003 16:35 EET tarihinde yazmışsınız:
Merhaba
Bak guzel kardesim bahsettigin firma buyuk ihitmalle hosting yapan bir firma sen name server kurarak kendi domainlerini kendin host etmeye baslayacaksin.
ayrica bu araci firma senin bilgilerini tutmayacak. Gidip yurtdisi ana name servera kaydedecek ve daha sonra butun name serverlara yayilacak.
yani bunun pazarligi gibi birsey soz konusu bile degil.
yani su anda sana bir degil iki tane ayri name server lazim ipler ayni olabilir.

 ornek :
  1.ip : 193.243.105.70
  1.isim : ns1.senindomain.com

  2.ip : 193.243.105.70
  2.isim : ns2.domain.com

 buda name serverlerdan birinin basina birsey gelirse digeri devreye girsin diye.
 yani bu iki ayri makinada olabilir ayni makinada ayri domainlerde olabilir.

> Şimdi şöyle: Alan adını tabiiki vericem. Ama ben domaini veren firmaya direk
> nameserverın ipsini yazsam kabul etmezmi?

> Ben
> senin ip ni nasil bulacagim ve sayfani nasil acacagim?

> hallederler

> yazdığım
> Bir

DT