[linux-network] Re: Ynt: nameserver

From: Orkun BALCI (karatekid@softhome.net)
Date: Thu 23 Jan 2003 - 17:26:44 EET

1) Nameserver'ın iki tane olması gerektiğini biliyorum. Yani networking ile
ilgileniyorum en azından.

2) Benim sadece sormak istediğim şuydu: Kendi ipmi nameserver olarak
domain'ime kayıt ediyorum fakat invalid nameserver diyor. Bunun için ne
yapmalıyım?

> 23 Jan 2003 16:35 EET tarihinde yazmışsınız:
> Merhaba
> Bak guzel kardesim bahsettigin firma buyuk ihitmalle hosting yapan bir
firma sen name server kurarak kendi domainlerini kendin host etmeye
baslayacaksin.
> ayrica bu araci firma senin bilgilerini tutmayacak. Gidip yurtdisi ana
name servera kaydedecek ve daha sonra butun name serverlara yayilacak.
> yani bunun pazarligi gibi birsey soz konusu bile degil.
> yani su anda sana bir degil iki tane ayri name server lazim ipler ayni
olabilir.

> ornek :
> 1.ip : 193.243.105.70
> 1.isim : ns1.senindomain.com
>
> 2.ip : 193.243.105.70
> 2.isim : ns2.domain.com
>
> buda name serverlerdan birinin basina birsey gelirse digeri devreye
girsin diye.
> yani bu iki ayri makinada olabilir ayni makinada ayri domainlerde
olabilir.

Nasıl