[linux-network] 8 Bilgisayarlı Network. Neleri Seçmeliyim?

---------

From: diogenes_of_sinope (caymaz@bagimlilik.net)
Date: Fri 21 Feb 2003 - 09:04:16 EET

    Merhaba!
    İşyerinde 8 tane bilgisayarımız var. Network kurmaya karar verdik. Şu an
    için yaptığımız işlerimiz gereği makinelerin tamamını Linux'e
    geçirebilmek gibi bir şansımız yok. Fakat ben server makinaya linux
    kurmak istiyorum. Yapmak istediklerim aşağıda. Tavsiyeleriniz neler olur.

    1 server ve 8 istemci bilgisayar olacak.
    Server Linux, kullanıcılar windows olacak (xp, millenium, win2k)
    Hangi Linux dağıtımını kurmalıyım.? (Bugüne kadar denediklerim Mandrake,
    Suse, Gelecek, Knoppix)
    Gördüğüm kadarıyla Suse'nin Network ayarları daha kolay gibi görünüyor.
    Ama gönlüm Debian tabanlı olduğu için Knoppix'ten yana. Sizin tavsiyeniz
    nedir?
    Mail Server ve Firewall olarak neler kurmalıyım.?
    Böyle bir ana makine yaparsam bunu oluşacak ağ üzerindeki kendi windows
    yüklü bilgisayarımdan yönetebilme şansım nedir?
    56k Hayes Ext. Modemim var. Ana bilgisayar bunun üzerinden net'e
    çıkacak. İnternet bağlantısı da 4 bilgisayara paylaştırılacak. Proxy
    kurabilme şansım nedir?

    Herkese teşekkürler!