[linux-network] Re: 8 Bilgisayarlı Network. Neleri Seçmeliyim?

---------

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Fri 21 Feb 2003 - 09:54:14 EET

    diogenes_of_sinope wrote:
> [...]
    > için yaptığımız işlerimiz gereği makinelerin tamamını Linux'e
    > geçirebilmek gibi bir şansımız yok. Fakat ben server makinaya linux
    > kurmak istiyorum. Yapmak istediklerim aşağıda. Tavsiyeleriniz neler olur.
    >
    > 1 server ve 8 istemci bilgisayar olacak.
    > Server Linux, kullanıcılar windows olacak (xp, millenium, win2k)
    > Hangi Linux dağıtımını kurmalıyım.? (Bugüne kadar denediklerim Mandrake,
    > Suse, Gelecek, Knoppix)
    > Gördüğüm kadarıyla Suse'nin Network ayarları daha kolay gibi görünüyor.
    > Ama gönlüm Debian tabanlı olduğu için Knoppix'ten yana. Sizin tavsiyeniz

    Hepsi olur.

    > Mail Server ve Firewall olarak neler kurmalıyım.?

    Mail server'da postayı almak konusunda probleminiz olur. Dışarıda bir
    hosting servisi (posta hizmeti veren) kullanıp buraya gelen postaları
    fetchmail marifeti ile içerideki posta sunucusuna alıp oradan dağıtmak,
    giderken de bunun tersini yapmak mümkün.

    Yani: Hosting firmasında ahmet, mehmet gibi mailbox'ları oluşturur,
    şifrelerini verirsiniz (sizin kullanıcılarınız bunu hiç görmez). Dış
    dünya hosting firmasında tutulan posta sunucusunu sizin posta sunucunuz
    zanneder. Dış dünya postaları oraya gönderir. Siz, zaman zaman fetchmail
    ile kullanıcıların posta kutularından postaları alır, içerideki posta
    kutularına atarsınız.

    İçeriden dışarıya gönderilecek postalar içinde, posta sunucunuzu
    (postfix, sendmail, qmail, her ne ise), modem üzerinde olduğunuzu
    gözeterek periyodik göndermeye ayarlarsınız (öbür türlü posta gideceği
    zaman hemen dışarıya gitmeye çalışır). Ne sıklıkla ayarladınız ise, o
    sıklıkla gidecek postaları, ya kendisi direkt, ya da en temizi, hosting
    firmasındaki sunucuya gönderir.

    İçeriden içeriye zaten problem yok.

    Firewall, iptables ile zaten geliyor. Görsel bir firewall oluşturma
    aracı için fwbuilder'ı tavsiye ederim. http://www.fwbuilder.org . Nasıl
    kurulabileceği ile ilgili aşağıda referans verdiğim yazıyı okuyabilirsiniz.

    > Böyle bir ana makine yaparsam bunu oluşacak ağ üzerindeki kendi windows
    > yüklü bilgisayarımdan yönetebilme şansım nedir?

    cygwin kurun windows bilgisayarınıza. Bunun verdiği bir X yeteneği var.
         (yani bir X sunucusu, windows bilgisayarınızda, başka tarafta
    çalışan X programlarınızı gösterebilmenize imkan sağlayan şey.)

    Bunun yardımı ile konsol müdahalesi haricindeki herşeyi windows
    masaüstünüzde görüntüleyebilir, bu şekilde sistemi yönetebilirsiniz.

    > 56k Hayes Ext. Modemim var. Ana bilgisayar bunun üzerinden net'e
    > çıkacak. İnternet bağlantısı da 4 bilgisayara paylaştırılacak. Proxy
    > kurabilme şansım nedir?

    Modemi paylaştırmak, proxy kurmak, firewall kurmak, modem'in istek
    olunca otomatik bağlanmasını sağlamak vs:
    http://www.arayan.com/da/yazi/proxy.html . Verilen örnekler Redhat
    üzerinde uygulanmıştır, ama bütün dağıtımlarda aynı programlar mevcut.
    Paketleme yöntemleri farklı.

    Esen kalın,
    Deniz