[linux-network] Re: 8 Bilgisayarlı Network. Neleri Seçmeliyim?

---------

From: Tonguç Yumruk (trooper@ttnet.net.tr)
Date: Fri 21 Feb 2003 - 09:17:47 EET

    Debian özellikle güvenlik güncellemesi yapmanın kolaylığı nedeniyle
    server için ideal bir tercih olacaktır. Suse daha çok GUI tabanlı
    olduğundan kullanımı daha kolaydır ancak tavsiyem server olacak makinada
    GUI'den uzak durmanız yönündedir. Knoppix CD'den çalışan bir dağıtım
    olarak server için pek mantıklı bir tercih olmayacaktır.

    Firewall zaten Linux kernel'i ile gelir. Eğer çok çok özel güvenlik
    ihtiyaçlarınız yoksa iptables işinizi görecektir. Eğer komut satırından
    yazarak iptables kullanmak zor geliyorsa ipmenu adlı programı tavsiye
    ederim. Mail server olarak Debian kurarsanız öntanımlı olarak exim
    gelir, 8 makinalık bir network'ün ihtiyacını büyük oranda karşılar.
    Açıkçası ben konfigürasyonuna daha alışık olduğum için Postfix tercih
    ederim. Networkünüz çok büyük olmadığına göre siz de tercihinizi
    konfigürasyonun basitliğini gözönünde tutarak yapabilirsiniz.

    Hiç kullanmamış olsam da yanılmıyorsam diald isimli daemon sayesinde
    networkten biri internete bağlanmak istediğinde otomatik olarak
    internete bağlanmasını sağlayabiliyorsunuz. iptables ile bu bağlantıyı
    istediğiniz şekilde dağıtmanız mümkün.

    Fri, Feb 21, 2003 at 09:04:16AM +0200 Tarihinde diogenes_of_sinope Demişki :

    --
    Sevgi Saygı Linux