[linux-network] Re: kablonet statik ip

---------

From: Koray Kalmaz (kalmaz@kablointernet.com)
Date: Wed 23 Apr 2003 - 21:08:07 EEST

    Merhaba!
    Kablo tv altyapisi uzerinden internet erisimi hizmeti veren bir firmada
    calisiyorum ve asagida yazanlar sizlerin gozunde bu hizmetin nasil
    yorumlandigi hakkinda bir fikir verdi bana. Abonelerin evlerine/isyerlerine
    gidip isletim sistemleri ne olursa olsun networklerine internet
    paylastirmak, hatta bir kisim tunneling ayarlarini bile yapmak gibi musteri
    memnuniyeti acisindan bizim icin onemli hizmetleri harici bir para almadan
    yapiyor olmamiz bile bazi kullanicilarin memnuniyetsizligi dusunulunce pek
    ise yaramiyor galiba.

    Efendim oncelikle kablo internet altyapisi hosting yapmaya elverisli bir
    teknoloji degildir. sistemin ne sekilde isledigini biraz inceledikten sonra
    eminim siz de bana hak verirsiniz. Kisaca teknik olarak kullanici uploadi
    icin ayirabilecegimiz bant genisligi download icin ayirdigimizin 1/4 ü kadar
    olabiliyor. Bu limit ekonomik degil, teknik nedenlerden dolayi boyle.

    Ulkemizdeki kablo internet hizmeti veren firmalarin bildigim kadari ile
    tamami(buna asagida bahsi gecen firma da dahil) modem basina bir ip
    alinacagi dusunulerek kurulmus sistemlere sahiptir. aslinda pratikte de bir
    ev veya ofiste birden fazla IP ihtiyaci cok spesifik durumlarda ortaya
    cikiyor. boyle durumlarda sunucu konfigrasyonlarini degistirmek yerine
    ikinci bir abonelik baslatmak her iki tarafin da isine gelecektir.

    Cesitli hosting cozumleri icin kablo interneti biz de abonelerimize pek
    tavsiye etmiyoruz. Zaten upload trafiginin sonuna kadar kullanilmasi
    durumunda download trafigi de kisitlanacagi icin denedikten sonra insanlar
    vazgeciyorlar bu yontemden. Bir de su var ki ayni bant genisligi icin
    odeyeceginiz para teorik olarak kiralik bir sunucuya odeyeceginiz paranin
    onlarca misli olacaktir.