[linux-network] Re: kablonet statik ip

---------

From: Php (php@kakalak.org)
Date: Wed 23 Apr 2003 - 17:14:40 EEST

    On Wed, 23 Apr 2003 01:45:12 +0300, Kerem ERSOY wrote:
    >Merhabalar,
    >
    >Kablonet krumsal abonelere 128 Kbps ve üstü olmak kaydıyla Cisco
    >nunCable
    >Royterini veriyorlar. Ben aldığımda dah düşük hızlarda Motorola
    >Surfboard
    >modem veriyorlardı ki. Bu modemler aslında 32 adet statik IP
    >barındırabiliyor aslında ama kablocular nedense bu özelliği sadece
    >kurumsal
    >kullanıcılar için kullandırtıyor ve statik IP istenirse 1,500 USD
    >gibi bir
    >fiyata illa CISCO cable router satıyor ve 32 adet statik IP
> [...]

    Motorola SurfBOARD SB2100 ve SB3100 serisi modemler ile
    downstream 100MBit upstream 10MBit destek verebilmektedir.

    Ayni anda 32 kullanici icin modem gorevi yapabilmektedir.
    Tabii servis saglayici size 32 MAC adresine karsilik gelen
    32 IP adresi tahsis ederse. Ancak bu modemlerin router
    ozelligi olmadigindan arkasina tekrar bir router koymak
    durumundasiniz. Ya da 32'lik bir hub alip tum bilgisayarlari
    ve modemi bu hubu baglamak zorundasiniz.

    Bildigim kadariyla size cable router aldirmalari kablo.net
    firmalarini hem teknik hem de ekonomik olarak etkiliyor.
    aksi takdirde sizin cihazinizin karsisina bir router koymak
    ya da oradaki routeri bu sekilde configure etmek zorunda.

    Detayli bilgiyi cable-modem.org sitesinden ya da
    google ile aratarak elde edebilirsiniz.

    ILGILENENLER OLURSA:
    General Instruments (Motorola) SurfBoard serisi
    modemi olanlar 192.168.100.1 adresini web browserlari
    ile actiklarinda webbased interface ile karsilasacaklardir.
    Pek cok teknik ve ilginc bilgi iceriyor.

    Saygilar.