[linux-ileri] Re: thread process

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 01 Jul 2004 - 14:50:07 EEST

Selamlar..
> clone() thread yaratir, ancak fork() thread olusturmaz. Her ne kadar fork()
> clone() turevi vir sistem cagrisi ise de. Her thread'in bir process oldugu
> dogru ancak her process bir thread degil. Aksi takdirde thread in tanimini
> degistirmis oluruz. Hafif process diyenler olabilir, ama bu fork eden prosesi
> thread sinifina sokmaz.
>
> neyse, Serdar'in ifadeler tam anlasilir degil. PS: dusmene gerek yok Bora :)

Bende fork() thread yaratir demedim ama oyle anlasilmis:

SK> Linux icin bu sorunun dogru cevabi aslinda clone() ve turevleri
SK> (fork() vs.) olmaliydi.

Anlatamamisim, ama ilk defa olmuyor.. Sadece, thread yaratma isinin
dogru cevabinin clone() oldugunu ve bunun turevlerini (bir nevi
wrapperleri) bilmek gerektigini anlatmak istedim. Bence, thread nasil
acilir diye soran adam, thread nedir biliyordur, lightweight process,
fiber, kernel mode, user mode vs. bir seylerden cakiyordur az bucuk..
Yanlis bir ongoru olabilir, Ama benimki oyle..

Eh, boyle kabul edince, bu sekilde 'Ilk once bir gaz ve toz bulutu
vardi' seklinde oluyor cevap, naaparsiniz, cehalet iste..

Neyse, bosverelim vede programlama listesine gidelim, sizde "su thread
nedir, nasil yaratilir" mevzusunu pedagojik olarak irdeleyin, bizde
ogrenelim nasil ogretecegimizi derim netekim. Malum cehalet makuldur ama
ogrenmemek ayiptir her halukarda..

Saygi ve sevgiler..

PS: Yazarken hic suratim asilmadi, hic dislerimi sikmadim vede hic
kaslarimi catmadim. Velhasil en kucuk gocunma filan yok yazdiklariniza,
aksi akla dusup darilmaya filan hacet kalmaya, derim mutemadiyen..