[linux-ileri] Re: [linux-sohbet] linux-ileri listesinin durumu

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Wed 21 Jan 2004 - 02:29:43 EST

    > Merhaba,

    Selam,

    > Gençler, eh yani çok abartmadınız mı?

    Hayir abartmadik.

    > Bırakın insanlar yazsınlar bazı şeyleri buraya. Sizin gibi ultra süper

    Evet birakalaim yazsinlar. Bu mantik yuzunden zaten diger listelerde
    insanlar agiza alinmayacak kufurleri de yazmaya basladilar. Birakalim
    yazsinlar degil mi?

    > gurular için çok basit olabilecek şeyler birileri için ileri seviyede
    > olabilir. Napsınlar, sizin kadar ileri seviyede öğrenemediler Linux'u...

    Bu laflari dokundurma olarak algiliyorum. Bu listede kimsenin kendini
    ultra seviye guru diye gordugunu sanmiyorum.

    Bir anda ogrenilmiyor zaten. Ama bu listenin amaci ise ogrenmis en
    azindan sorusunun ne oldugunu anlayabilen kisilerin sorunlarini
    tartismak sanirim. Ogrenmemis kisilere ogretmek degil.

    > Bilmem size başlangıç mı gelir ama GConf'u ben Enver ile Compex sabahı
    > yaptığımız bir sohbette öğrenmiştim. Yaw konu basit ama işte o ana kadar
    > bu konu bana ileri gelmişti işte. Şimdi ben bunu listeye sorsaydım beni
    > aforuz mu edecektiniz!

    Bu da baska bir konu, ne yapalim? Bu soru ileri listesine uygun degil
    suraya suraya sormalisin diyorsun. Adam ne bileyim ben diyor. Ya git sor
    o zaman oraya diyorsun bu sefer kotu adam oluyorsun nereye sormasini,
    bakmasini soyledigin icin. Obur taraftan cevap vermiyorsun adam ya niye
    kimse soruma cevap vermiyor diyor. Cevap veriyorsun bu sefer ayni adam
    "bir kere cevap aldi ya" her sorusunu buraya sormaya basliyor.

    Ne yapalim Devrim?

    Kusura bakma ama sormasin sorusunu buraya artik. Gitsin hangi liste ona
    uygun ise ona sorsun.

    Ki esasen hata bu listelerin bu sekilde yapilandirilmasinda. Yanlis
    yapilandirildi. Ayrilacaksa listeler toptan baslik baslik ayrilmali ve
    150-200 tane liste olmali idi. Ya da hic ayrilmamali idi.

    > Eğer bu konular sizi tatmin etmiyorsa, kendinizi tatmin edecek başka
    > listelere üye olabilirsiniz. Tamam insanları uyarın ama "Listeyi kapatın"
    > demenin çok gereksiz olduğunu düşünüyorum.

    Ben anlamadim simdi bunu? Ne demek kendinizi tatmin edecek baska yerlere
    uye olursunuz? Simdi sen bana, sana hafif geliyorsa ayril kardesim git
    sadece kernel listesi ile ugras mi demek istiyorsun? Bu senin tekelinde
    mi? Canim nereye isterse oraya uye olurum.

    Uye oldugum listenin kurallarina uyeleri uymuyorsa da uyarma gorevimi
    yaparim tabii ki.

    Bu liste eger linux-ileri listesi ise burada dvd yazma programi, kiralik
    hattin baglanmasi, linux kazaaa ... olmamali. Bu sorularin yeri burasi
    degil.

    > "Ben sadece -ileri listesine üyeyim, çünkü ben çok ileri birisiyim"
    > demenin de pratikte itici geldiğini belirteyim; bana değil ama birilere
    > geliyor işte.

    Ben sadece linux-ileri listesine uyeyim. Cunku diger listeler ile
    ugrasmak istemiyorum. Cunku butun listeleri alirsam zamanimi onlara da
    ayirmak zorundayim. Cunku bugune kadar bir suru bu tur soruya cevap
    verdim ama artik cevaplayacak vaktim yok. Cunku diger listelerdeki
    sorulari cevaplayacak bir suru kisi var ve ben sadece daha ozellesmis
    konularla ilgilenmek istiyorum. Cunku diger listelerin bana katabilecegi
    birsey yok ...

    Ne oldu?

    Evet ben sadece linux-ileri listesine uyeyim. Gnome cevirisine saldiri
    oldugu zaman cevap vermek icin de linux-sohbet e uye oldum. ki
    okumuyorum bile ayri folder da duruyor.

    Simdi ben super ukala adam mi oldum sadece linux-ileri listesine uye
    oldum diye?

    > Çok isteyen varsa, lütfen listenin admini olsun, bir kural kümesi
    > hazırlasın ve bunu duyursun. Hariçten gazel okumasın.

    Benim gorevim mi? Dernegin yapmasi gereken isi ben niye yapayim?

    Madem listeler duzenleniyor neden icerikleri duzenlenmiyor. Kac sene
    oldu hala bunlar yazilacak edilecek.

    Simdi ben mi haybeye is yapiyorum yoksa bu kadar zamandir liste
    iceriklerini belirleyemeyen dernek uyeleri mi?

    Bak ne diyor http://liste.linux.org.tr da

    linux-ileri@liste.linux.org.tr
    Linux-ileri - Baslangic ötesi konuların tartışıldığı liste

    bak linux listesine uye olunca sana ne geliyor.

    linux@linux.org.tr listesine hos geldiniz. Linux listesi genel amacli
    bir listedir. Bu nedenle
    liste trafigi yogundur. Konularin dar, tartismalara uzman kisilerin
    katildigi daha dusuk hacimli baska listelerde var. Bunlar
    linux-baslangic'tan linux-guvenlik, linux-network, linux-yazilim ve
    linux-ileri'ye genis bir yelpazede listelerimiz vardir.
    Listlerimizin arsivlerine
    http://listweb.bilkent.edu.tr/Linux/
    adresine erisebilirsiniz.

    Tartismalarin uzman listelerinde olmasini, gerektiginde genel liste ile
    uzmanlik listelerinde
    paralel gitmesini tercih ederiz. Bunlardan ileride Coksa Sorulan
    Sorular (CSS/FAQ)
    dokumanlarini uretmek isteriz. Sorularinizin onemli miktarini bu
    dokumanlara bulabilirsiniz:
    http://belge.linux.org.tr/ ve www.linux.org.tr/belgeler/ adreslerine
    bakiniz.

    Listeler bolunurken bunlarin adlari konulurken icerikleri de
    belirlenmeli idi. Banane simdi ben niye oturup belirleyeyim.

    > Bu kural kümesi olmadan, havanda su dövülür ancak.

    Bunu olusturmak ise benim isim degildir. Hos onceden soylemistim ornek
    de vermistim sunlar sunlar olmali diye. Ama kimse sallamamisti.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part