[linux-ileri] Re: [linux-sohbet] linux-ileri listesinin durumu

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Tue 20 Jan 2004 - 20:05:30 EST

    konuyu toparlayip geri adim atmak istiyorum.

    Temmuz 2003'ten itibaren olan uye oldugum listelere ait
    kendi arsivlerime baktigimda:

    Baslangic: 3735
    Ileri: 1105
    Donanim: 92
    Guvenlik: 160
    Masaustu: 211
    Network: 2464
    Programlama: 1239
    Sohbet: 1314

    Ileri listesindeki iletilerin yaridan fazlasi basit bir googling yapilarak
    ya da ilgili konu hakkindaki temel dokumanlari okuyarak giderilecek,
    en kotu ihtimalle baslangic, bilemediniz network listelerine sorulacak
    seviyede sorular....

    donanim listesinin amaci nedir bilmiyorum ancak genelde gecen
    konular bildiginiz donanimlarin linuxa tanitilmasi ya da
    linux uyumlu donanim markasi sormak maksadiyla kullanilmis.
    Ayni konular baslangic listesinde de geciyor... Ben de bu konuda
    ayni soruyu once baslangic sonra donanim listesine sorma
    yoluna gitmistim.

    network listesinde en cok rastlanan baslik iptables.
    baslangic listesinde de bol miktarda mevcut bu konu.

    masustu ve baslangic listesi yine birbiri icine girmis bir kullanim
    arzetmekte.

    programlama ve sohbet, genelde amacina uygun hizmet vermis...
    baslangic listesi ise zaten harika bir is cikarmakta...

    "Elimizde ayni seviyede sorular ile kullanilan iki liste var.
    Neden bu iki listeyi 1'e indirmiyoruz?" seklinde kisaca ozetlenebilecek
    bir konuyu sacma bir sekilde anlatmisim. kusura bakmayin.
    bu tezimden vazgeciyorum.

    "listelerin bir kismi, uygulama sekli olarak baslangic listesi
    tarafindan kapsanmakta ve bazilari cok az bir trafik sergilemekte"
    seklinde yeniden ortaya atiyorum.

    Ilk etapta en gereksiz görüneni ileri listesi....

    Saygilar
    Umut

    Devrim> Bırakın insanlar yazsınlar bazı şeyleri buraya. Sizin gibi ultra süper
    Devrim> gurular için çok basit olabilecek şeyler birileri için ileri seviyede
    Devrim> olabilir. Napsınlar, sizin kadar ileri seviyede öğrenemediler Linux'u...

    Benim iletime "reply" etmişsiniz ama herhalde bu siz içindeki muhatabınız
    ben değilim. Zira savundugum konuyla pek bagdasmiyor :) Anladigim kadariyla
    bu konu hakkinda yazilan genel seylere bir gonderme yapmissiniz.

    Murat> zaten su liste muhabbetleri bir bitmedi gitti. Sanirim ileri listesine
    Murat> baslangic sorularinin sorulmasi bir tek beni rahatsiz etmiyordur?

    Rahatsiz oluyoruz ama sanirim rahatsiz olmak yetmiyor. Belki teklif
    sekli degismeli. Bu is nasil yapalim ki yapalim :) ileri listesini
    terketmek bir cozum olabilir belki.

    Enver> Bir de cross-posting yapmasan..

    Enver Bey, "Cross posting" yapmamayi isterdim ancak yapmis bulundum.
    Sadece bu uyariyi iceren iletiniz icin tesekkur ederim. Dikkat edecegim :)