[linux-ileri] Re: Uydu internet, sky star2 kartlarının linux ile paylasima acilmasi

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Tue 06 Jan 2004 - 12:23:05 EST

    hasan> Selamlar, sky star2 kartlar_ ile tek yonlu uydu
    hasan> uzerinden internet erisimi konusunda arast_rma
    hasan> yaparken bu kartlar ile yap_lan baglantinin bir lan
    hasan> uzerinde paylasilamadigini ogrendim.
    hasan> yine bu tur kartlar ile telsim gprs uzerinden de
    hasan> baglanti yapilabildigini duydum. acaba bu kartlari
    hasan> linux ile paylastirmak mumkunmu linux suruculeri
    hasan> mevcutmu.
    hasan> bu tur bir internet erisimini paylasima acabilen varmi
    hasan> eger yapilamiyorsa bir a_ karti gibi islem goren bu
    hasan> karti neden paylastiramiyoruz. yorumlariniz icin
    hasan> simdiden tesekkur ederim
    hasan> Selamlar

    Oncelikle ozur, o kartlari hic duymadim. Ama size emin
    olabileceginiz genel kultur sunayim...

    Linux icinde calisiyor mu bilmiyorum ancak calisiyorsa
    kesinlikle linuxta yonlendirilemiyor olmasi inandirici degil.
    Eger bu kartlar sadece turkiye icin dizayn edilmemisse (ne sacma)
    kesinlikle birileri linuxa suruculerini eklemistir. Guru'lar bu
    konuda net cevap verebilirler...

    Konu disi ama MS ortaminda winroute icinde pek cok
    bu tur uydu karti icin paylastirma secenegi vardi. Demek ki
    orada da mumkun olabilmekte.

    Hicbirisi olmadi (yani bir sekilde driverlari nat/route yapmaniza
    musaade etmeyecek kadar ahlaksizca tasarlanmissa, olur ya :P ) proxy
    kurar uzerinden yine dagitirsiniz interneti...

    Geriye bu soylenenlerin pazarlama taktigi olmasindan baska
    bir ihtimal kalmiyor. Cok ilginc tabi, paylastirilabilir dese
    daha fazla kullanicisi olacak belki de...

    Saygilar.
    Umut