[linux-ileri] Re: Kernel 2.6 - Yardim Araniyor..

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Tue 06 Jan 2004 - 12:57:08 EST

    Selam,

> [...]
    >
    > daha dune kadar Slack kernel guncellemelerinde kernel-headers paketini
    > de sagliyordu yani yeni kernel ile /usr/include/linux/version.h'daki
    > bilgiler ayni oluyordu ama artik header'lar guncellenmiyor..
    >
    > 2.4.22 -> 2.4.23 guncellemesinde header'lar gelmedi bunu sebebi ile
    > ilgili de soyle bir yazi var.. (LFS-5.0)

    > Why we copy the kernel headers and don't symlink them
    >

    > In the past it was common practice to symlink the /usr/include/{linux,asm}
    > directories to /usr/src/linux/include/{linux,asm}. This was a bad
    > practice, as the following extract from a post by Linus Torvalds to the

    Bu mailin sonrasinda atilan thread sonucu /lib/modules/'uname -r'/build
    dizini olustu fikir babasi da Alan Cox :)

    Evet esasen denildigi gibi olayi iki farkli boyutta dusunmek gerekiyor.
    User mode tools ve kernel mode tools seklinde. O zaman uygulamalarin
    glibc tarafindan saglanan ve glibc nin derlendigi header lar ile uyumlu
    olmasi son derece dogal. diger yandan kernel modulleri turu olaylarda
    ise kernel header lari ile ilgili olmasi dogal.

    User mode kismi nedeni ile dagitilmiyor olabilir. Ama
    /lib/modules/'uname -r'/build kismi kernel mode kismi icin olusturuldu.

    Su an ki duruma bakacak olursak ise eger surekli update yapiyor iseniz
    /usr/src/linux/{linux,asm} linklerini kullanabilirsiniz. Eger user mode
    daki programlarinizin duzgun derlenmesini istiyorsaniz o zaman derlenmis
    olan glibc nin uyumlu olmasi icin bunlari linklememeniz gerekiyor.

    Sonuc: Ne yaptiginizi biliyorsaniz /usr/src/linux/{linux,asm}
    kullanabilirsiniz.

    Kisilerin karsilasacabilecegi olasi sorunlari bu sekilde onlemey
    yardimci oldugun icin tesekkur ederim.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part