[linux-ileri] Re: Kernel 2.6.0 OK --- Son Sorunlar...

---------

From: Bayram Tamer GUNES (btgunes@eso-es.net)
Date: Thu 01 Jan 2004 - 17:57:36 EST

    ALPER KANAT wrote:
    > Merhaba,
    > Sn. Nilgun Belma Buguner'in verdigi oneri uzerine config dosyamdan
    > devfs'i silmemle birlikte Kernel 2.6.0 calisti ve su anda ondan nete
    > giriyorum. (nvidia'nin modifiye edilmis ethernet suruculeri sayesinde)
    > Simdi birkac sorum olacak.
    >
    > 1) Gnome-terminal'i actigimda sadece imlec yanip sonuyor ve komut
    > yazamiyorum. Komut satiri acilmiyor ???

    baska terminal (orn. konsole veya rxvt) acip, gnome-terminal'i
    calistir.. oraya belki bazi hatalar gonderecektir.

    > 2) Anakartim nForce cipine sahip. Normalde ses kartim sorunsuz
    > calisiyordu ama su anda ses kartimdan ses alamiyorum. Ses ayarlarimin
    > tamaminin kisildigini, acmama ragmen ses alamadigimi soylemeliyim.

    eger su andaki config bana gonderdigin .config dosyasindaki gibi ise,
    bence en guzeli alsa'yi tamamen moduler yapmak ve alsaconf ile
    modprobe.conf girdilerini olusturmak...
    bu sekilde alsa'nin yeni surumlerini disarda derleyebilirsin her
    seferinde patch uygulamana gerek kalmaz.

    linux-2.6.0 ile gelen alsa'nin versiyonu 0.9.7 sanirim.. kernel kaynak
    klasorune en guncel "1.0.0rc2" yamayi uygulamayi deneyebilirsin..

    > 3) Farem USB oldugu halde PS2 olarak tanindi ve daha hizli olarak
    > hareket ediyordu, ayarlardan kismak zorunda kaldim. Ayrica klavye ve
    > farem calismasina ragmen acilis sirasinda moduller arasinda keybdev,
    > mousedev (sanirim bunlardi) bulunamiyor tarzinda hatalar aliyorum.
    normal cunku

    CONFIG_INPUT_MOUSEDEV=y
    CONFIG_INPUT_KEYBOARD=y

    yapmissin :)

    /var/log/XFree86.0.log dosyasini gonderirsen daha kolay yardimci
    olabilirim..

    Bu
    > arada Sistem Gunluklerine girdigimde acilistaki hata mesajlarini
    > goremiyorum ??

    sistem acildiktan sonra

    # dmesg|more

    ile gorebilirsin

    > Bu sorunlarima yardimci olursaniz cok sevinirim. Simdiden tesekkur ederim.

    Ben tesekkur ederim ozellikle bikmadan usanmadan ugrastigin icin..

    Bayram.