[linux-ileri] Re: Kernel 2.6.0 OK --- Son Sorunlar...

---------

From: Yilmaz Cankaya (yilmaz.cankaya@ulugbey.de)
Date: Thu 01 Jan 2004 - 16:47:06 EST

    > 1) Gnome-terminal'i actigimda sadece imlec yanip sonuyor ve komut
    > yazamiyorum. Komut satiri acilmiyor ???

    xterm gibi bir terminal deneyip sonucu bildirebilirmisin..?

    > 2) Anakartim nForce cipine sahip. Normalde ses kartim sorunsuz
    > calisiyordu ama su anda ses kartimdan ses alamiyorum. Ses ayarlarimin
    > tamaminin kisildigini, acmama ragmen ses alamadigimi soylemeliyim.

    Hangi ses mimarisini kullaniyorsun? Hangi ayarlari yaptin kernelde? Eger
    gerekli ayarlari yaptigina eminsen lütfen
    # dmesg
    komutunun ciktisinda Audio ile ilgili kisimlari gönderebilirmisin?
    Daha sonra ise herhangi bir müzik dosyasini (wav, mp3 ) gibi
    cat deneme.wav > /dev/dsp
    cat deneme.wav >/dev/audio
    ile deneyebilirsin.. eger devfs kullaniyorsan
    cat deneme.wav > /dev/sound
    komutlarinin sonuclarinda hata olup olmadinini kontrol edebilirsin..

    > 3) Farem USB oldugu halde PS2 olarak tanindi ve daha hizli olarak
    > hareket ediyordu, ayarlardan kismak zorunda kaldim. Ayrica klavye ve
    > farem calismasina ragmen acilis sirasinda moduller arasinda keybdev,
    > mousedev (sanirim bunlardi) bulunamiyor tarzinda hatalar aliyorum. Bu
    > arada Sistem Gunluklerine girdigimde acilistaki hata mesajlarini
    > goremiyorum ??
    >
    > Bu sorunlarima yardimci olursaniz cok sevinirim. Simdiden tesekkur ederim.

    mousedev ve keybdev usb aygitlarin icin gerekli.. uhci yada ehci modullerinin
    yüklü olduguna emin ol.. USB keybordunun ayarlarini XFConfig86 dosyasinda
    dogru yapmissan bu durumda
    input, hid, usbcore, ehci-hcd yada uhci-hcd modullerinin var oldugunu ve
    modprobe ile emre hazir bekledigine emin ol.. Lütfen kernel ayarlarini ve
    XFConfig86 ayarlarini gönderebilrmisin?

    --
    Yilmaz Cankaya
    Gentoo Linux 1.4rc3