[linux-ileri] Re: HP nx9105, Slackware Linux 10 ve Kernel 2.6.8.1

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Sun 29 Aug 2004 - 11:33:21 EEST

* Alper KANAT [2004-08-28 20:44:38+0300]
> Başlıkta yazan donanım ve yazılıma sahibim. Eski bilgisayarımda
> Slackware 10'u 2.6.8.1 kerneliyle gayet güzel kullanabiliyordum ve
> kerneli sıfırdan kendim derlemiştim. Dizüstü bilgisayara geçince tekrar
> kernel derlemek için kolları sıvadım ve gerekli opsiyonları verdim.
> Bilgisayarda AMD Athlon XP 3000+ (64 Bit) işlemci var ve bu yüzden
> AMD'nin PowerNow! vb için gerekli AMD64 opsiyonlarını falan seçiyorum.
> Gerektiğini düşündüğüm herşeyi seçiyorum. Sonra kernel ile başlattığımda
> kısa bir çalışma süresinden sonra kitleniyor bilgisayar.

HP Nx9105, Nforce yonga kumesi kullaniyor. Cekirdegi derlerken APIC'i
etkinlestirdiniz mi? Nforce'larda APIC boyle kilitlenmelere yol aciyor.
Bu berbat problem icin cok uzun suredir onerilen bazi yamalar vardi.
Fakat ayrintisini bilmedigim nedenlerle en azindan benim takip ettigim
noktaya kadar bu yamalar uygulanmadi. Eger sorun buysa -ki emin
degilim- acilista 'noapic' ve 'nolapic' seceneklerini kullanarak bu
problemi cozebilirsiniz.

[...]
> Aynı dizüstü bilgisayara sahip bir arkadaşım Suse 9.1 ile oldukça mutlu.
> Tüm özellikleri bir ayar yapmadan kullanabildiğini söylüyor. Slackware
> ile birlikte Linux kullandığımı hissettim. Slackware yazılımlarda hiçbir
> değişiklik yapmadan geliyor ama Suse, Mandrake, Fedora gibi dağıtımlar
> örneğin GNOME'da ya da KDE'de değişiklikler yapabiliyorlar.

Bu degerlendirmeler cok abartili. Olagan isler acisindan bakildiginda
her dagitim da asagi yukari ayni deneyimleri yasarsiniz.

Alistiginiz dagitimla devam edin.

--
roktas