[linux-ileri] HP nx9105, Slackware Linux 10 ve Kernel 2.6.8.1

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Sat 28 Aug 2004 - 20:44:38 EEST

Merhaba,

Başlıkta yazan donanım ve yazılıma sahibim. Eski bilgisayarımda
Slackware 10'u 2.6.8.1 kerneliyle gayet güzel kullanabiliyordum ve
kerneli sıfırdan kendim derlemiştim. Dizüstü bilgisayara geçince tekrar
kernel derlemek için kolları sıvadım ve gerekli opsiyonları verdim.
Bilgisayarda AMD Athlon XP 3000+ (64 Bit) işlemci var ve bu yüzden
AMD'nin PowerNow! vb için gerekli AMD64 opsiyonlarını falan seçiyorum.
Gerektiğini düşündüğüm herşeyi seçiyorum. Sonra kernel ile başlattığımda
kısa bir çalışma süresinden sonra kitleniyor bilgisayar.

O kadar çok Slackware yükledim ki artık sıkıldım. Ancak son kerneli
kendim derlemeye o kadar alıştım ki.... CD okuyucum /dev/hdc olarak
gözüküyor mesela... Bunu eski kernelde /dev/hdc çıkarılamaz derken yeni
kernelde gayet rahatlıkla çıkarabiliyorum. (CD'yi) Ya da kendi
bilgisayarıma has bir kernel derlediğim için manevi bir mutluluk da
oluyor. Sinir olmuş durumdayım.

Aynı dizüstü bilgisayara sahip bir arkadaşım Suse 9.1 ile oldukça mutlu.
Tüm özellikleri bir ayar yapmadan kullanabildiğini söylüyor. Slackware
ile birlikte Linux kullandığımı hissettim. Slackware yazılımlarda hiçbir
değişiklik yapmadan geliyor ama Suse, Mandrake, Fedora gibi dağıtımlar
örneğin GNOME'da ya da KDE'de değişiklikler yapabiliyorlar. Dağıtımda
bilmediğiniz bir sürü program çalışabiliyor ki ben bunu istemiyorum.
Hızlı ve benim kontrolümde çalışsın istiyorum. Saydığım dağıtımlardan
yalnızca Fedora'ya alışığım ama Slackware'i görünce ondan da soğudum.
Şimdi ne yapsam diye kara kara düşünüyorum. 100. kez Slackware kurup
yine kernel derleyememek mi yoksa başka bir çözüm mü yapayım bilmiyorum.
Işin kötüsü Windows'da net ve günlük yapmam gerekenlerle ilgili hiçbir
şey yapmak istemiyorum ve yapmıyorum. Mail kontrolü, nette gezme gibi
işlerimi Linux'da yapıyorum ve şu anda adam gibi bilgisayarı
oturtamadığımdan herşey aksıyor.

Önerilerinizi bekliyorum. Teşekkürler..!

---
Alper KANAT
tunix@raptiye.org