[linux-ileri] Re: HP nx9105, Slackware Linux 10 ve Kernel 2.6.8.1

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Sun 29 Aug 2004 - 08:39:17 EEST

 Merhabalar,

On Saturday 28 August 2004 20:44, Alper KANAT wrote:
> Başlıkta yazan donanım ve yazılıma sahibim. Eski bilgisayarımda
> Slackware 10'u 2.6.8.1 kerneliyle gayet güzel kullanabiliyordum ve
> kerneli sıfırdan kendim derlemiştim. Dizüstü bilgisayara geçince tekrar
> kernel derlemek için kolları sıvadım ve gerekli opsiyonları verdim.
> Bilgisayarda AMD Athlon XP 3000+ (64 Bit) işlemci var ve bu yüzden
> AMD'nin PowerNow! vb için gerekli AMD64 opsiyonlarını falan seçiyorum.
> Gerektiğini düşündüğüm herşeyi seçiyorum. Sonra kernel ile başlattığımda
> kısa bir çalışma süresinden sonra kitleniyor bilgisayar.

 Herhalde yeni derlediginiz kernel ile acildiktan ve bir sure calistiktan
sonra kitleniyor? Ben bunu anladim soylediklerinizden.

 Neyin kitlenmeye sebep olduguna dair bir fikir edinmek icin herhangi bir sey
yaptiniz mi? En basitinden makine acilir acilmaz bir root konsolu acip

 ]# tail -f /var/log/messages

 karsisinda beklemek bile bir baslangic olacaktir.. Kisa bir calisma
suresinden sonra kitlenmesi aklima ACPI ile ilgili olabilecek problemleri
getirdi (tahminim hukumsuzdur), bu kisa bir calisma suresi randomize mi yoksa
hep ayni surenin sonunda mi kitleniyor gibi bilgileri vermeniz gerekirken
slackware'nin sizi diger dagitimlardan neden daha fazla etkiledigini
yazmissiniz :)

> O kadar çok Slackware yükledim ki artık sıkıldım. Ancak son kerneli
> kendim derlemeye o kadar alıştım ki....

 Burda ne kastettiginizi anlayamadim, kernel derleme ile ilgili bir problem
yasadiginizda sistemi yeniden kurup yeniden kernel mi derliyorsunuz?

 Eski kernel ile acip yeni kernel konfigurasyonunu degistirip yeniden derleyip
yeni derlenmis kerneli yeniden denersiniz diye tahmin ediyorum..

> Önerilerinizi bekliyorum. Teşekkürler..!

 Bence su son "hatali" derlediginiz kernel icin /usr/src/linux/.config
dosyanizi,

 ]# lspci -v

 ciktinizi, eger bilgisayariniz yeni kernel ile acilip bir sure sonra
kitlenmeden once bir kac komut calistirmak icin yeterli zamani elde
edebiliyorsaniz

 ]# tail /var/log/messages -n 50 > messages.son.50

 komutu ile elde edeceginiz messages.son.50 dosyasini ve

 ]# dmesg > dmesg

 komutu ile elde edeceginiz dmesg isimli dosyayi e-postaniza atac ederek
gonderin. Boylece sorununuzu cozmede yardim edebilecegimiz, ayni zamanda
Murat Koc gibi kernel gurularinin daha az zamanla daha fazla yardim
edebilecegi bir materyali de sunmus olursunuz..

 Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@uludag.org.tr, meren@comu.edu.tr http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/ 0x88FD9FC7, 910A FCB3 2AAB 4CA5 E4D9 EFFA 6555 A33A 88FD 9FC7 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". -