[linux-ileri] Re: HP nx9105, Slackware Linux 10 ve Kernel 2.6.8.1

From: Murat Koç (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Sun 29 Aug 2004 - 10:45:38 EEST

> Merhaba,

> Başlıkta yazan donanım ve yazılıma sahibim. Eski bilgisayarımda
> Slackware 10'u 2.6.8.1 kerneliyle gayet güzel kullanabiliyordum ve
> kerneli sıfırdan kendim derlemiştim. Dizüstü bilgisayara geçince tekrar
> kernel derlemek için kolları sıvadım ve gerekli opsiyonları verdim.
> Bilgisayarda AMD Athlon XP 3000+ (64 Bit) işlemci var ve bu yüzden
> AMD'nin PowerNow! vb için gerekli AMD64 opsiyonlarını falan seçiyorum.

Bu makina 64 bit değil 32 bit.

> Gerektiğini düşündüğüm herşeyi seçiyorum. Sonra kernel ile başlattığımda
> kısa bir çalışma süresinden sonra kitleniyor bilgisayar.

Demek ki yanlış seçiyorsunuz.

> O kadar çok Slackware yükledim ki artık sıkıldım. Ancak son kerneli
> kendim derlemeye o kadar alıştım ki.... CD okuyucum /dev/hdc olarak
> gözüküyor mesela... Bunu eski kernelde /dev/hdc çıkarılamaz derken yeni
> kernelde gayet rahatlıkla çıkarabiliyorum. (CD'yi) Ya da kendi

Bunu anlamadım. Umount edilmiş ise tabii ki çıkarırsınız.

mount edilmiş dahi olsa yine çıkarabilirsiniz.

echo "0" > /proc/sys/dev/cdrom/lock

bundan sonra mount edilmiş olması önemli olmaz yine cd i çıkarırsınız ama
bunun kernel derleme ile uzaktan yakından alakası yoktur.

> [...]
> oluyor. Sinir olmuş durumdayım.
>
> Aynı dizüstü bilgisayara sahip bir arkadaşım Suse 9.1 ile oldukça mutlu.
> Tüm özellikleri bir ayar yapmadan kullanabildiğini söylüyor. Slackware
> ile birlikte Linux kullandığımı hissettim. Slackware yazılımlarda hiçbir
> değişiklik yapmadan geliyor ama Suse, Mandrake, Fedora gibi dağıtımlar
> örneğin GNOME'da ya da KDE'de değişiklikler yapabiliyorlar. Dağıtımda
> bilmediğiniz bir sürü program çalışabiliyor ki ben bunu istemiyorum.
> Hızlı ve benim kontrolümde çalışsın istiyorum. Saydığım dağıtımlardan

Programların ne olduğunu öğrendiğiniz zaman yine sizin kontrolünüzde olmuş
olur. Kapalı kodlu değil o programlar sonuçta.

> yalnızca Fedora'ya alışığım ama Slackware'i görünce ondan da soğudum.
> Şimdi ne yapsam diye kara kara düşünüyorum. 100. kez Slackware kurup
> yine kernel derleyememek mi yoksa başka bir çözüm mü yapayım bilmiyorum.
> Işin kötüsü Windows'da net ve günlük yapmam gerekenlerle ilgili hiçbir
> şey yapmak istemiyorum ve yapmıyorum. Mail kontrolü, nette gezme gibi
> işlerimi Linux'da yapıyorum ve şu anda adam gibi bilgisayarı
> oturtamadığımdan herşey aksıyor.

Bugüne kadar bir sürü kişinin derlediği kernelları gördüm ve birçoğu hatalarla
dolu idi. Yanlış seçenekler ile.

make menuconfig bzImage modules modules_install değildir sadece kernel
derlemek ne yazık ki. Eğer gerçekten ne yaptığınızı biliyorsanız ancak ve
ancak kernel derlemenizi öneririm. Bunun dışında dağıtımların yaptıkları
kernelları kullanmanız daha iyi olacaktır.

> Önerilerinizi bekliyorum. Teşekkürler..!

SuSE 9.1 kullanın.

--
|          |  Murat Koç
|          |  Manager & IT Consultant