[linux-ileri] Re: glibc

---------

From: imran.geriskovan@ttnet.net.tr
Date: Mon 23 Jun 2003 - 23:59:11 EEST

    Görkem Çetin wrote:

    > Arkadaslar
    > RPM ve deb, paket yonetim sistemleri. Her ikisini de arkayuz
    > (backend) olarak dusunebilirsiniz. Bunun daha ustundeki onyuzler ise
    > apt-rpm/rhn/mdk_update/red_carpet/apt-get vb. saymakla bitmiyor. Glibc
    > guncellemesi yaparken ortaya cikan hata veya hatalardan dogrudan dogruya
    > paket yonetim sistemlerini sorumlu tutamazsiniz. Eger onyuz yazilimlari
    > yeteri kadar gelismisse, zaten arkada calisan rpm/deb sisteminden
    > haberiniz bile olmaz. Modern dagitimlarin temel hedefi de kullanicilari
    > paket bagimliliklarindan bu sayede kurtarmaktir.
> [...]

    Acik soylemek gerekirse siz "bazi" dagitimlarin sac bas
    yoldurdugunu iddia ederken benim bazi dagitimlarin kolay
    "dagildigini" soylemeden durmam pek olasi degil.

    Ustelik "dagilmis" suslu dagitimlarini toparlamak icin
    sac bas yolan bir suru insanlar varken
    ve
    siz "bir dagitim" dagitan birisi olarak bu tip
    polemiklerden ozenle uzak durmasi gereken birisi iken.

    Yineliyorum:
    Kisisel tecrubem odur ki "Debian, guncelleme
    dongulerinde en kararli davranisi gostermektedir."
    Ustelik bunu ifade etmek ile faydali bir is yaptigima
    inaniyorum.

    Imran