[linux-ileri] Re: glibc

---------

From: Görkem Çetin (gorkem@gelecek.com.tr)
Date: Sun 22 Jun 2003 - 15:22:31 EEST

    > Tesekkurler.
    > Ayrica net te yeteri kadar
    > "rpm vs deb" konulu makale var.

    Arkadaslar

    RPM ve deb, paket yonetim sistemleri. Her ikisini de arkayuz
    (backend) olarak dusunebilirsiniz. Bunun daha ustundeki onyuzler ise
    apt-rpm/rhn/mdk_update/red_carpet/apt-get vb. saymakla bitmiyor. Glibc
    guncellemesi yaparken ortaya cikan hata veya hatalardan dogrudan dogruya
    paket yonetim sistemlerini sorumlu tutamazsiniz. Eger onyuz yazilimlari
    yeteri kadar gelismisse, zaten arkada calisan rpm/deb sisteminden
    haberiniz bile olmaz. Modern dagitimlarin temel hedefi de kullanicilari
    paket bagimliliklarindan bu sayede kurtarmaktir.

    Listede herkes yeni baslayanlar icin oneriler getiriyor. Ne olur,
    kendinizi de dusunup kurulumu saatler surebilen, sac bas yolduran,
    ozellikle grafik tabanli olmayan dagitimlari onermeyin. Hadi kurulumu
    gectim, 300 sayfalik kitabi devirmeden ses/ethernet/samba vb ayarlarinin
    yapilamadigi dagitimlari sadece duygusalliktan hareketle "ben
    kullaniyorum, cok guzel, cok kolay, herkese oneririm" demeyin. Ilk
    baslayanlari en kolay kacirma yontemi onlari simsiyah bir ekranla basbasa
    birakmaktir.

    Iyi calismalar
    Gorkem