[linux-ileri] Re: /usr dizinine harddisk ekleme?

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 14:31:07 EEST

    > Selam

    Selam,

    > Su kisacik mailinde yaptiginiz hatalari saymami ister misiniz!?

    Bayaa sabrettigimi dusunuyorum artik. Okuyorum boyle ama hep birileri
    aha bak ben birseyler biliyorum sen bilmiyorsun modunda birbirine laf
    gecirmeye calismakta. Detaylari bilmeden birbirinize laf gecirmeye
    calisiyorsunuz. Yazmayacaktim ama onceki cluster olayi filan uzerine de
    yazayim ben de o zaman.

    > 1. IBM AIX LVM, SUN VxVM, Veritas VxVM, HP LVM, Compaq Tru64 LSM vs. hepsi
    > Veritas tabanli volume manager'lardir. Ben de zaten mail'imde Veritas'dan
    > soz etmistim. "LVM diye bisey var" derken cok bilmis gozuktugunuzun ama
    > bilmediginizin farkinda misiniz?

    EVMS diye birsey var!

    > 2. Evet tum bu volume managerlar volumelari shrink ya da expand edebilirler
    > ancak mailimde de belirttigim gibi ONLINE DEGIL. Online'i anlayabiliyor
    > musunuz: Filesystem'i umount etmeniz gerekiyor ki bu islemleri yapabilesiniz
    > demeye calisiyorum.

    EVMS kullanarak bunlarin bazilarini yapmak icin filesystem in mutlaka
    online bazilarinin ise mutlaka offline olmasi gerekir. Mesela XFS, JFS
    ile expand yapmak istediginiz zaman mutlaka online olmalidir! ext2 ise
    mutlaka offline olmalidir. Bu filesystem ile alakali olan bir konudur ve
    kullandiginiz volume management sistemi ile alakalidir. O bak bunu
    ONLINE yapiyor bu bunu yapamiyor diyerek degil olmaz.

    Anliyor musunuz?

    > 3. Volume managerlar Storage Software Layering'de filesystem'in altinda bir
    > katmanda yer alirlar. Aslen filesystem degillerdir. Bu nedenle file system
    > olarak su anda yalnizca Tru64'da bulunan Advanced File System online file
    > system expand ya da shrink yapabilir. Ustelik bu islemler yapilirken sinir
    > disk degil 16TB'a kadar tum bir SAN sistemidir.

    Burada yazdiklarinizda ne kadar cok hata var biliyor musunuz? Volume
    Manager lar fiziksel aygit ile kernel I/O sistemi arasina layer
    eklerler, filesystem in altinda bir yerde degil.

    XFS de bunlari yapabilir(shrink haric). Ayrica bunlari yaparken sinir
    disk degilde 8EIB e kadar uzanan SAN sistemde olabilir. Ama ne yazik ki
    AdvFS in siniri zaten toplamda 16TiB! Artik yeni nesil FS lerin nerede
    ise hepsi bu sinirlari EIB duzeylerine cekmis vaziyetteler. Buna ragmen
    yillardir AdvFS in ayni sinirlarda kalmasi da enteresan. 1998 yilinda
    filan olsa idik (yani ext3 un daha olusmadigi, reiser in proje oldugu
    zamanlar) AdvFS in sagladigi ozellikler cok iyi idi. Ama su anda yeni
    nesil filesystemler karsisinda cok zayif.

    Ozellik online yapmak ise XFS, JFS de expand yapmak icin mutlaka online
    olmalidir. Aman ne guzel!

    Bu arada bir filesystemin iyi olmasi onun sadece bir ozeeliginden dolayi
    olmaz. Misal AdvFS in oldukca buggy bir filesystem oldugu da bilinen
    birseydir. (Yoksa siz bilmiyor muydunuz?) AdvFs ve AFS i SMP bir
    sistemde kullanin sonra neler oluyor bakin bakalim ornegin.

    Insanlara yazi yazarken onlarin size laf sokmaya calismadiklarini
    dusunerek yazmaya calisin. Serkan Kenar in "bir de LVM var derken"
    amacinin laf sokmak veya ukalalik yapmaya calismak oldugunu hic
    sanmiyorum. Her zaman soyledikleriniz dogru olmayabilir, unutmayin.

    Insanlara daha saygili yazin, her zaman sizin yazdiginiz stilde
    yazabilecek ve yillardir bu dunyanin icinde olan insanlar bu listede
    var. O yuzden daha dikkatli olun.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant