[linux-ileri] Re: /usr dizinine harddisk ekleme?

---------

From: Serkan Kenar (serkan@ieee.metu.edu.tr)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 15:57:27 EEST

    selam,

    Sinan Gün wrote:

    > Su kisacik mailinde yaptiginiz hatalari saymami ister misiniz!?

    bakalım.

    > 1. IBM AIX LVM, SUN VxVM, Veritas VxVM, HP LVM, Compaq Tru64 LSM vs.
    > hepsi Veritas tabanli volume manager'lardir. Ben de zaten mail'imde
    > Veritas'dan soz etmistim. "LVM diye bisey var" derken cok bilmis
    > gozuktugunuzun ama bilmediginizin farkinda misiniz?

    bir kere, "LVM diye bir sey var" demekle cok bilmis gozuktugumu
    bilmiyordum. bunu demekle bir hata isledigimi de sanmiyorum. bu konuda
    sizin hata tanimiza bir bakmak gerekir.

    > 2. Evet tum bu volume managerlar volumelari shrink ya da expand
    > edebilirler ancak mailimde de belirttigim gibi ONLINE DEGIL. Online'i
    > anlayabiliyor musunuz: Filesystem'i umount etmeniz gerekiyor ki bu
    > islemleri yapabilesiniz demeye calisiyorum.

    birincisi soru soran arkadas online bir yontemden ziyade calisan bir
    yontem istemis, buna "online" olmali diye cevap yazmissiniz. benim
    soyledigim yontemin de online oldugunu soylemis degilim. cozum online
    olmak zorunda da degil. bu nedenle burada da bir hata goremiyorum.

    > 3. Volume managerlar Storage Software Layering'de filesystem'in
    > altinda bir katmanda yer alirlar. Aslen filesystem degillerdir. Bu
    > nedenle file system olarak su anda yalnizca Tru64'da bulunan Advanced
    > File System online file system expand ya da shrink yapabilir. Ustelik
    > bu islemler yapilirken sinir disk degil 16TB'a kadar tum bir SAN
    > sistemidir.

    lvm filesystemdir dedigimi de, soylediklerimden boyle bir cikarim
    yapilabilecegini de sanmiyorum.

    soru "online resize destekleyen filesystem" gibi bir kalip icerseydi
    dediklerinizde hakli olabilirdiniz. diger arkadasların da dediği gibi
    burada bilgi yaristirmaya degil yardimci olmaya calisiyorum. kısacık
    mailimde çözüm olamayacak, çözüm olarak hatalı bir şeyler bulmadığınız,
    sadece kavga niyetinde olmanız üzücü. daha fazla uzamadan muhabbeti
    burada sonlandıracağım.

    saygılarımla,

    --
    Serkan Kenar