[linux-ileri] Re: /usr dizinine harddisk ekleme?

---------

From: Sinan Gün (ctanews@hotmail.com)
Date: Tue 08 Jul 2003 - 12:37:45 EEST

    Selam

    Su kisacik mailinde yaptiginiz hatalari saymami ister misiniz!?

    1. IBM AIX LVM, SUN VxVM, Veritas VxVM, HP LVM, Compaq Tru64 LSM vs. hepsi
    Veritas tabanli volume manager'lardir. Ben de zaten mail'imde Veritas'dan
    soz etmistim. "LVM diye bisey var" derken cok bilmis gozuktugunuzun ama
    bilmediginizin farkinda misiniz?

    2. Evet tum bu volume managerlar volumelari shrink ya da expand edebilirler
    ancak mailimde de belirttigim gibi ONLINE DEGIL. Online'i anlayabiliyor
    musunuz: Filesystem'i umount etmeniz gerekiyor ki bu islemleri yapabilesiniz
    demeye calisiyorum.

    3. Volume managerlar Storage Software Layering'de filesystem'in altinda bir
    katmanda yer alirlar. Aslen filesystem degillerdir. Bu nedenle file system
    olarak su anda yalnizca Tru64'da bulunan Advanced File System online file
    system expand ya da shrink yapabilir. Ustelik bu islemler yapilirken sinir
    disk degil 16TB'a kadar tum bir SAN sistemidir.

    >From: Serkan Kenar <serkan@ieee.metu.edu.tr>
    >To: linux-ileri@liste.linux.org.tr
    >Subject: [linux-ileri] Re: /usr dizinine harddisk ekleme?
    >Date: Mon, 07 Jul 2003 16:13:14 +0300
    >
    >selam,

    >LVM (logical volume manager) diye bir şey var. (www.sistina.com'dan
    >incelenebilir.) linux-2.4 serisinde kernel'a dahil olmuş durumda. ancak ilk
    >soruyu soran arkadaşın derdine bu noktadan sonra yaramaz. ilk kurulumu
    >yaparken lvm'i kullanmanız gerekirdi. bu sistem sayesinde veri
    >kaybı/taşıması derdi olmadan bir logical volume'un boyutunu değiştirmek,
> [...]

    The new MSN 8: smart spam protection and 2 months FREE*