[linux-ileri] Re: veritabani karsilastirmasi

---------

From: Sancar Saran (saran@sim.com.tr)
Date: Tue 01 Jul 2003 - 23:44:27 EEST

    Selamlar
    On Tuesday 01 July 2003 20:38, you wrote:

    > Merhaba,

    > Sadelik konusunda MySQL icin diyecek soz bulamiyorum, ancak MySQL "kur
    > ve calistir" bir SQL sunucu degil. En basit kullanici ve veritabani
    > yonetimine bile henuz alisabilmis degilim. PostgreSQL, createuser ve
    > createdb (ve turevleri) gibi basit iki aracla birlikte gelir ve bunlari
    > kullanarak veritabani/kullanici olusturabilirsiniz. PostgreSQL'deki psql
    > adindaki console SQL shell kadar yetenekli bir arac daha gormedim
    > (Firebird isql de gercekten ilginc, ancak PostgreSQL kadar degil), bunu
    > da belirtmeden gecemeyecegim.

    Valla MySQL benim su ana kadar kullandigim (MySQL, PostgreSQL, ORACLE)
    sqller icinde en kur calistir sqllerden biridir.

    PostgreSQL in ilk baslangici hakikaten zorlayici. Bir kere unutursaniz tamam,
    surasiydi burasiydi, adami bayiltiyor.

    Oracle konusuna girmeye bile gerek yok. TEk bir yeri atlarsan bitti.

> [...]
    > onermiyorum. MySQL, ayni anda birden fazla veritabani ve birden fazla
    > kullaniciya hizmet vermek isteyeceginiz ve kullanicilarin sistem
    > uzerinde neler deneyecegini bilemeyeceginiz/tahmin edemeyeceginiz
    > durumlar icin idealden hayli zayif bir cozum.
    >
    > Biraz akilli bir kullanici, MySQL'i zorlayip durdurmak icin iyi secilmis
    > bir SQL sorgusu gonderip MySQL'in durmasini saglayabilir, sistemdeki
    > diger veritabanlarina erismek icin garip metodlar deneyebilir, belki
    > sunucu uzerinde daha genis yetki sahibi olabilmek icin MySQL sunucusunu

    Bakin MySQL in bu denli yaygin kullanilmasinin nedeni sql serverlik yapmak
    degildir. Unix uzerindeki servisler, hep single user uzerinden calistigi
    icin cesitli verileri, birden fazla kullanicinin diske yarzdirmasi sorun
    olusturuyor. Zaten yazilacak olan veriler bir sekilde indexli veriler oldugu
    icin, MySQL bu is icin bicilmis kaftan oluyor.

    Dahasi MySQL surekli populer oldugu icin (php ile kombine oldugu icin diyelim)
    talep goruyor, on plana cikiyor. Ne yalan soyliyeyim bir donem projem icin
    postgre sql kullanip, gereginden fazla teferruatli deyip yine MySQL e dondum.

    Dahasi mysql in popularitesindeki en buyuk nedenlerden birisi phpMyADMIN.
    Sanirim postgre sql icinde var ayni sey. Ancak nedense kurulmasi her zaman
    oldugu gibi MySQL deki kadar kolay degil.

    Kisaca MySQL php ve phpMyAdmin le kombine oldugu zaman, MS access ten cok daha
    kolay kullanilan, cok daha saglam bir SQL server.

    Postgre den iyidir kotudur. O degisir, herkezin aliskin oldugu bir yapi var.
    Bir Oracle kullanicisina, ne dersen de bazi durumlarda Oracle yerine MySQL
    kullanmanin daha iyi olacagini annatamassin. Adam oracle der oturur.

    Kisaca koca koca adamlar olaraktan, simdi o iyidir bu iyidir mucadelesine hic
    girmeyelim.

    Sancar "Delifisek" Saran
    Ha bu arada Gentoo iyidir :)))))