[linux-ileri] Re: veritabani karsilastirmasi

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Tue 01 Jul 2003 - 20:38:35 EEST

    On Tue, 2003-07-01 at 23:12, Serdar Koylu wrote:
    > Selamlar..

    Merhaba,

    > MySQL'un dizayn hedefleri o tur kullanim degil. Daha sade, daha cevik
    > bir DB olusturmak yonunde. Bununla birlikte, sadelik ve cevikligi kur
    > ve calistir seviyesinde saglamayi hedefliyor.

    Sadelik konusunda MySQL icin diyecek soz bulamiyorum, ancak MySQL "kur
    ve calistir" bir SQL sunucu degil. En basit kullanici ve veritabani
    yonetimine bile henuz alisabilmis degilim. PostgreSQL, createuser ve
    createdb (ve turevleri) gibi basit iki aracla birlikte gelir ve bunlari
    kullanarak veritabani/kullanici olusturabilirsiniz. PostgreSQL'deki psql
    adindaki console SQL shell kadar yetenekli bir arac daha gormedim
    (Firebird isql de gercekten ilginc, ancak PostgreSQL kadar degil), bunu
    da belirtmeden gecemeyecegim.

    > MySQL, konsolide server gibi ortamlarda digerlerinden daha iyi netice
    > verir. Bu da bilhassa web/mail sunucu islevlerinde onemli kazanc
    > saglar. Eger ayri bir veritabani sunucu, ayri bir mail/web sunucu vs.
    > koyacaksaniz MySQL bu durumda PostgreSQL ve MS-SQL vs. kadar sistemin
    > hakkini veremeyebilir.

    Virtual database hosting yapilan sunucularda MySQL kullanilmasini
    onermiyorum. MySQL, ayni anda birden fazla veritabani ve birden fazla
    kullaniciya hizmet vermek isteyeceginiz ve kullanicilarin sistem
    uzerinde neler deneyecegini bilemeyeceginiz/tahmin edemeyeceginiz
    durumlar icin idealden hayli zayif bir cozum.

    Biraz akilli bir kullanici, MySQL'i zorlayip durdurmak icin iyi secilmis
    bir SQL sorgusu gonderip MySQL'in durmasini saglayabilir, sistemdeki
    diger veritabanlarina erismek icin garip metodlar deneyebilir, belki
    sunucu uzerinde daha genis yetki sahibi olabilmek icin MySQL sunucusunu
    kullanabilir.

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant