[linux-ileri] Re: veritabani karsilastirmasi

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 01 Jul 2003 - 22:16:17 EEST

    01 Jul 2003 20:32 EEST tarihinde yazmışsınız:

    > Merhaba,
    >
    > Sadelik konusunda MySQL icin diyecek soz bulamiyorum, ancak MySQL "kur
    > ve calistir" bir SQL sunucu degil. En basit kullanici ve veritabani
    > yonetimine bile henuz alisabilmis degilim. PostgreSQL, createuser ve

    Soz konusu olan SQL/DB sunucu olunca, bilhassa sistemde pek cok ince ayar gerekebilir. Ornegin MS-SQL, nerdeyse sistemin cekirdegini bile degistirir, paging mekanizmasi, fiber yonetimi vs. Oysa MySQL son derece sade bir sekilde en optimum performansi sunabilir. Gerci gene yapilabilecek birtakim ayarlar olabilir.

    PostgreSQL icin durum biraz daha kritiktir. Ozellikle sistemdeki mlock cagrilarina her zaman cevap verilmesini garantilemek faydali olur. ORACLE ise genelde isi "yeni bir makine alin"a varacak kadar ilerletebilir.

    Buradaki kur ve calistir tabirinin, birebir, derhal calisir anlamina gelmedigini belirteyim. Ama calistirirsaniz, bir hayli iyi calisacaktir. Cunku buffer/disk/process yonetimi digerleri kadar kompleks degildir.

    Diger taraftan, bilhassa virtual hosting konularinda MySQL cok daha verimli olabilir aslinda. O tur DoS'a zorlayan sorgular mysql icin pek kritik onem tasimaz. Cunku transaction mimarisi child bagimsiz yapilmis. Kernel o child'e ne kadar schedule verirse, ancak o kadar ilerleyebilir.

    Diger taraftan, ayni yapi nedeniyle, bir hayli agir yuk altinda, yani her kullanicinin gercekten yuklendigi yada cok fazla kullanici oldugu durumlarda MySQL'un kolayca sistigini ve hatta patladigini yasayabilirsiniz. Ama bu gercekten agir yuk oldugu zaman. PostgreSQL bu durumlara karsi daha bagisiklidir.

    MySQL savunucusu degilim, oyle anlasilmasin. Ama ortaliktaki islerin €'inin altindan rahatca kalkabilir. Daha fazlasi gerektiginde, bilhassa VIEW ve TRIGGER destegi olmazsa olmaz hale gelir. Bu durumda PostgreSQL, MySQL'u arka cebinden cikarabilir. Ama su hususu gozardi etmemek gerekir, postgresql gucu gerekmeyen yerde, MySQL her zaman onde gider.. Bu tanima da bilhassa web tabanli internete yonelik uygulamalar girer, site uye takibi, session takibi, webmail vs.. Ama mesela bordro/personel programi yapacaksaniz, yuk vs. cok dusuktur ama postgresql bu tur relational islevlerde kat be kat daha basarilidir.

    Yayginligi nedeniyle, MySQL icin bir ton tool bulmak mumkun. Birinden biri isini gorur saniyorum..

    Saygi ve sevgiler..