[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Mon 22 Dec 2003 - 04:18:51 EST

    Yorumlarimi yazmadan once, yazacaklarimin dogru anlasilabilmesi icin
    kendimle ilgili birkac noktaya deginecegim.

    1. Ben Turk degilim. Turkiye Cumhuriyeti vatandasiyim. Ailem Yugoslavya
    gocmeni. Eger "Turk" ile ne kastettiginizi, bana yazacaginiz kisisel bir
    e-posta ile aciklarsaniz, sizin icin bu konuda olasi bir tartismayi
    surdurebilirim; ancak mumkunse bunu tartismayalim.

    2. Yasadigim ulkenin cikarlarini, acgozluluk boyutlarina ulasmadigi,
    milliyet/irk gozetmeksizin masum insanlara zarar vermedigi surece
    savunurum. "Cikar" kavramina baskalarinin gozleriyle de bakmaya
    calisirim.

    3. 2 farkli kulturu ayni donemlerde ic ice yasamis olmanin getirdigi
    kulturel zenginlik ve fakirlik(!), bu ve benzeri konulari ozgur yazilim
    felsefesi ile birlestirmeme olanak sagladigi icin bahsettiginiz konuda
    ek bir yorum getirebilecegime inaniyorum.

    On Thu, 2003-12-18 at 17:22, C.Hakan POLATKAN wrote:
    > Benim dusundugum Turkce Linux degil. Turk'un elinden cikan, buyuk oranda
    > bizim diyebilecegimiz bir Linux dagitimidir. Tabii sunu sorabilirsiniz...
    > "paketleri vs... bulup birlestiriyorsun bu mu senin elinden cikti ?"
    > Son kullanici yonunde izlemelerde bulundum. Gelecek Linux gibi bir dagitim
    > super olmamasina karsilik insanlarin hosuna gitti. (Acaba sadece benim
    > cevremde gordugum yuze yakin insan mi sevmisti ?) Neden ? Cevap; Turk'ler
    > ugrasti, Turkler didindi, Turkce'ydi... Turk'un mali denilebilirdi.

    Buyuk harfle yazacagim, bir yere kaziyalim bunu artik.

            * * * OZGUR YAZILIMLARIN MILLIYETI OLMAZ * * *

    Olursa da, kimseye bir faydasi olmaz. Ozgur yazilimin dogasi bu: "Kurum
    ve kisilerden bagimsizlik".

    Sizin gelistirdiginiz uygulamayi kullanacak olan insanlar, uygulamayi
    "C.Hakan Polatkan"in gelistirdigini dusunurler, "Turkler"in degil. Artik
    bu sacmaligi bir kenara birakalim.

    Ayrica (igneyi batiralim ele) "Turk'un" elinden cikmis bir Linux
    dagitimini bir Fransiz aynen alip, oldugu gibi degistirir ve adinizi hic
    anmadan, hicbir yerde bahsetmeden FrenchLinux olarak degistirirse
    tepkiniz ne olacak?

    Peki, (cuvaldizi batiralim kendimize) diger ulkelerin gelistirdigi
    urunleri toplayip uzerine Turk bayragi yapistiracagiz, buna sizce
    onlarin tepkisi ne olacak?

    Saygilar,

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part