[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Sat 20 Dec 2003 - 08:21:27 EST

    Selamlar..

    On Sat, 20 Dec 2003 14:50:47 +0200
    "C.Hakan POLATKAN" <hakanpolatkan@efsanelinux.org> wrote:

    > Murat arkadasimizin yazisindan alinti:
    >

    > Birsey dikkatinizi cekti mi ? Konu teknik ya da degil tartisiyoruz.
    > Iki arkadasimiz da bu camianin agir toplarindan olmasina karsilik bir
    > yuzde konusunda uyusmuyorlar.

    Uyusmak onemli degil. Onemli olan tartismak. Belki ikimizi tanimayanlar
    su sonucu cikarabilir: Koc ile Koylu kapisiyorlar. Hayir, benim
    tarafimda kesinlikle oyle degil. Murat Hocam saygiyla andigim
    insanlardan biridir ve oyle kalacaktir. Fikirleride benim icin her zaman
    aydinlatici olmustur. Burada yazdiklari da oyle. Ama karsi fikirleri de
    yazalim ki, kendi fikirlerini ispatlamasina zemin olsun. Diger taraftan
    bu tur konularda birden fazla dogru olabilir. Zaten oyle olmasaydi,
    Gentoo, Knoppix, SuSE vs. olmazdi..

    > Yeni bir dagitim gerekli mi ? Gerekli ise neden ? Neler olmali ? gibi
    > sorularda da neden uyusamadigimiz belli oluyor degil mi ?

    Bunun cevabi bence su olabilir. Her is modeli, her kullanici profili
    aslinda yeni bir dagitim gereksinimi demektir. Elbette kisiye veya
    modele ozgun dagitim uretmek mumkun degil. Ama en azindan genel olarak
    belli bir profile hitap eden dagitimlar olusturulabilir. Su anki
    mevcutlarda boyledir. Iste bu noktada onemli olan bu profilleri
    cikarabilmektir. Bunun icinde genel olarak insanlarin bir sistemden
    beklentilerini bilmek onemlidir.

    > Ben insanlarin yeni bir dagitima ihtiyaclari var dedigimde de degisik
    > bakislar ve elestiriler geliyor. Bu da son derece dogal. Bu
    > tartismalara devam edeceksek (ki tartismak dogaldir, dozu
    > kacirilmadigi surece bizi cozume goturebilir) birbirimizin fikirlerine
    > saygi gostererek devam edelim.

    Tartisacagiz. Elbet.. Hatta belki arabaya atlayacagiz, taksim'de oturup
    hem biramizi icip hemde bu konuda kafa kiracagiz. Bu olmadan bir yere
    gelemeyiz. Asil kotu olan su. Biz developer grubu olarak teknisyen
    kademesinde kaldik. Bu tartisma ise aslinda programcilikla filan pek
    alakali degil. Daha ziyade business teknikleri ve birikimi gerektiren
    bir konu. Tipki bir urunun lansmani gibi, pazar arastirmasi gibi bir
    durum. Kaldiki, Linux'un Windows'tan tek eksigi budur. Iste eger boyle
    bir calismayla, insanlarin beklentilerini tespit edebilirsek, hem onlari
    karsilama yonunde, hemde diger yandan Linux pazarlama (!= Satma) yonunde
    elimizde cok iyi bir kaynak olacagina inaniyorum..

    Saygi ve sevgiler..