[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: C.Hakan POLATKAN (hakanpolatkan@efsanelinux.org)
Date: Sat 20 Dec 2003 - 05:34:47 EST

    > Tamam cikarin ne istediginizi. Ne istiyorsunuz bir dagitimdan? Abi daha
    > sen veya Hakan arkadasimiz ortaya birsey koymadi hala. Uygulama disinda
    > isteginiz yok.

    hocam, sanırım birseyi tam anlatamadim. Benim neden yeni bir dagitim
    istedigimi az cok anladiniz degil mi ? Olaya ilk basta teknik olarak
    yaklasmiyorum. Su ana kadar saydigim hebele lubele gibi gereksinimlerden
    dolayi ben bunu istiyorum. (bunlarin sizce gereksinim olmadigini da
    anliyorum, fakat olay benim acimdan farkli)

    Biz Linux severler, programcilar olarak ortaya birseyler koymaya calisiyoruz
    degil mi ? Ben dedim ki "eger boyle birsey olursa katkimiz daha fazla olur."
    Sonra dedim ki "acalim listeleri insanlar neler istiyor/bekliyor ogrenelim.
    Elimizden geleni yapalim"

    Bu durumda; bir dagitimda olmasi/olmamasi gereken her ozelligi kullanicinin
    soylemesini bekleyemeyiz. Genelde kullanicilardan gelecek isteklerin hepsi
    uygulama katmaninda olacaktir. (su duzgun calismiyor, bunu yapamiyorum, onun
    kolay bir yolu yok mu gibi...) Biz bazi seyleri etik olarak
    anlayabiliyor/asabiliyorsak, "birseylere" inaniyorsak oturur konusuruz. Ha
    sonra deriz ki "abi bu dagitimin digerlerinden farki ne olacak ?" Bu durumda
    isi bilen adamlar bir araya gelir ve yazar/cizer.

    Acilir yeni bir liste(yeni bir listenin gerek olup olmadigi da
    tartisilir)... bu konuda birseyler yapacak/yapmak isteyenler gelir. Olayin
    teknik boyutu konusulmaya baslanir. Goruldugu gibi daha Turkce/Ingilizce
    konularinda anlasamiyoruz. Isin teknik olmayan boyutunda problemlerimiz var.
    Bunlari bir halledelim. Teknigine kalsin is... Allah allah nidalari ile ise
    soyunup birbirimize girmeyelim sonra :)) (bunlari yazarken sanki bir ise
    harbiden girecekmisiz gibi konusuyorum, sizi bilmem ben devam edecegim :)

    Insanlari neden Ingilizce ogrenmek zorunda birakiyoruz ? Neden MDK ya da
    SuSE kullanmak zorunda birakiyoruz ? Hocam biraz ileriye bakalim. Bir
    dagitim olusturulmaya baslandigi anda zaten farkliliklar cikacaktir.
    (bunlarin ne oldugunu sormayin :) 5 sene, 10 sene sonrasina bakin... Dunya
    uzerinde her gecen gun yeni bir dagitim cikiyor, insanlara bildik
    dagitimlardan sIkILdIysaniz baska birseyler deneyin, gidin ZartLinux
    kullanin mi diyelim ? Neden biz yapmayalim ? Neden bizim urunumuzu herkese
    kullandirmayalim ?

    Soyut kavramlarda anlasmadan somut birseyler beklemeyelim diyorum. Isin ozu
    bu...
    Devlet kurumlarin kullanilmasin, universitelerde kullanilmasin
    istemiyorlarsa... fakat kullanicilarimiza bunu sunalim. Onlarin isteklerini
    ogrenelim. Elimizden geldigince, yapabildigimiz kadar yapalim.

    hehe buralarda bir parca anlastiysak (pek sanmiyorum ama neyse :) gecelim
    linux-sohbet'e (siz de uye olun :) orada Serdar arkadasimizin "Yeni bir
    dagitim nasil olmali ?" basligi altindan devam edelim diyorum.

    Hepinize saygilar, sevgiler...
    Hoscakalin.

    C.Hakan POLATKAN
    Programmer, IT Department PM