[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Fri 19 Dec 2003 - 12:28:05 EST

    > Agdaki tum makinalara 128 ile ping atiyorum, ama DSL modeme 64 ile. Bu
    > yuzden de internet yavasliyor haliyle. Bu sorunu cozmek icin ne
    > yapabilirim (Kaynak: fazlamesai.org/donanim/adsl forumu) ?

    Peki ne yapilacak abi? Adama birseyleri okumasini ogretmemiz lazim o
    zaman. Arastirma yapmasini ogretmek lazim. Sen simdi diyorsun ki
    anladigim kadari ile herseyi kendi yapan bir Linux? Xandros kullansin o
    zaman ;) ne bilim SuSE kullansin. adsl de ayarlar isdn de tv karti da
    ses karti da. Iyi ama birseyleri nereye kadar kolaylastiracagiz?

    En kolay yolu birinin gidip adamin istedigi herseyi yapmasi olur. Bundan
    daha kolayi da yok.

    Ben sanirim anlayamiyorum. MDK da connection wizard var adam bunu
    kullanamiyor biz daha iyisini yapalim yine kullanamayacak?

    > Kisacasi millet sen ve ben gibi degil. Bu noktada dagitimdan anlamamiz
    > gereken, milletin ihtiyacina en cok uyan seyleri toplayan bir duzenek.

    Tamam o.k. Peki bizim milletin ihtiyaci nedir diger milletlerden bu
    kadar farkli?

    Diger dagitimlarin icine koymayi akil edemedikleri ama bizim milletin
    illa ihtiyaci olan?

    > Simdiki misyon, tum networku ele gecirebilecek bir dagitim sunabilmek.
    > Redhat veya mandrake bu yolda ilerliyor ama en basitinden sunu idrak
    > etmek gerekiyor. Bize hic gerekli olmayan Kanji mevzusu icin harcanan CD
    > kapasitesine, bizim icin daha iyi olabilecek XMMS skinleri koymak cok
    > daha iyi olabilir.

    Serdar yapma etme. Nasil oluyor bizim icin daha iyi olabilecek XMMS
    skinleri? Turk milletine ozel skinlerin mantigi nedir? Yapsin herhangi
    biri ay-yildizli XMMS skini yollasin xmms.org a skin diye oldu bitti.

    Bununla mi Turk milletinin dagarcigi genisleyecek?

> [...]
    > olsaydik, neyin nasil olmasini isterdiniz ? Tum mesele burada. Dagitim
    > yapiyoruz hadi klavye basina demiyorum. Ama maalesef Windows kadar
    > install base'miz ve onlardan yapilacak feed-back mekanizmamiz yok. Biz
    > en azindan bu thread boyunca bir linux dagitimindan sunlari isteyenler
    > var bizim ulkemizde seklinde, hemmevcut dagitimlarin ilerlemesine isik
    > tutacak, hemde yeni bir dagitim yapmak isteyebilecekler icin bir kilavuz
    > olusturmak. Iste mesele bu. Bu noktada, yeni bir kernel yazmak
    > gerekiyorsa eminimki, o da yazilacaktir, belki bizden olmaz ama bakarsin

    Yaw kusura bakma ama Turkce klavye dosyasini brazilyali mi mi biri
    yapmisti salliyorum 10 sene once. Ihtiyac olan o idi. Simdi ne ihtiyaci
    var?

    Tamam cikarin ne istediginizi. Ne istiyorsunuz bir dagitimdan? Abi daha
    sen veya Hakan arkadasimiz ortaya birsey koymadi hala. Uygulama disinda
    isteginiz yok.

    Cok basit iki soru soruyorum.

    1-) Yeni bir dagitim yapmak istediginiz zaman ne tur ozellikler
    istiyorsunuz?

    2-) Mevcut dagitimlar size bunlari saglamiyor mu?

    > Evet cok dogru.. Ama diyorum ki, biz developer tayfasi bilelim. GLIBC'de
    > suna ihtiyac var, LILO'da buna. Bu sayede en azindan takip ettigimiz
    > projelerde bu isleri takip edebiliriz.

    biliyoruz zaten. bilmiyor muyuz? bunlarin mailing-listesine uye olan
    herkes tartismalari, gereksinimleri biliyor? Ihtiyac birsey varsa
    oradakilerin aklina gelmeyen yazilir koyulur?

    > Bu konuda hemfikirim. ama boyle peerlere ayirmadan konuyu incelemek
    > lazim. Benim istedigim sey son kullanici agzindan mesele. Bunun yeni bir
    > kernel veya boot.S gerektirip gerektirmedigine biz developerler kara
    > verecegiz zaten.

    Ne yeni bir kernel ne de boot.S gerektirir. Kullandigimiz donanimlari
    biz mi yapiyoruz anakartlari filan ki boot.S e ihtiyacimiz olsun?

    > Burada anladigim kadariyla, benim soyledigim noktaya geliyoruz. Redhat'i
    > MP3 decoder'ini eklemeye ikna etmeye cikmak yerine hic yoktan RH tabanli
    > ama MP3 te calabilen bir dagitim yapalim. Buna ne dersin ? Ve daha
    > dogrusu bunu yapmak isteyen insanlar icin bir liste hazirlayalim

    debian kullansin, SuSE kullansin, Mandrake kullansin mp3 calar hepsinde?
    sorun nerede ki?

    > Niyetim, eger elle tutulur bir sekilde bu istekleri
    > siniflandirabilirsek, bir web'e koymak ve bunu puanlamak. Dahasi
    > insanlarin bunlari istemesini saglamak. Ben hazirlarim arabirimini vs.
    > konu degil. Hosting vs. sorunuda asilir mutlak. Hatta, bunu oyle bir
    > duzenleyebiliriz ki, "Ya bu niye flash gostermiyo ?" Diyene oracikta
    > step-by-step bir guide bile koyabiliriz.
    >
    > Ha, belkide birileri cikar, insanlar bunlari gormek istiyor CD ile
    > diyerek bunu PnP yapacak bir dagitimda cikarabilir. Bu kotumu olur ?

    Bak tamam diyorum.

    Sadece soruyorum. Turk milletinin diger milletlerden daha fazla ne
    istegi var bir dagitimda olmasini istedigi?

    Bir redhat, suse, mandrake, debian ... hangi ihtiyaclarini karsilamiyor?

    Cok ciddiyim ikna edin beni su lazim su lazim diye mantikli bir sekilde,
    hosting de saglarim ben de katilirim.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part