[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Fri 19 Dec 2003 - 07:58:55 EST

    > Selam,

    Simdi konunun cok dagilmasini istemiyorum acikcasi ama biraz kontrolden
    cikiyor gibi geliyor :)

    > Simdi biz bash-x.xx'i alsak, yeni cikan cekirdegi alsak, binutils, glibc
    > vs... gibi paketleri biraraya getirsek, kendimizden birseyler katsak, emek
    > harcasak, kullanicinin islerini rahatlatacak, kullanimini kolaylastiracak
    > birseyler yapsak olmuyor mu ?

    Tamam yapalim. Nedir bu birseyler?

    > Gelecek Linux iyi ya da kotu... sorunumuz bu degil ilk basta. Dikkat
    > ederseniz linux-baslangic hala Gelecek Linux kullanan insanlarin
    > soru/sorunlari ile dolu... Demek ki insanlar onu sevdi ve kullandi. Mandrake
    > varken, RedHat, SuSE varken neden onu kullandilar dusundunuz degil mi ?

    Gelecek Linux sorunumuz olmasin lutfen zaten. linux-baslangic a uye
    degilim bilmiyorum o yuzden. Ama eminim ki sorduklari sorular su anki
    guncel dagitimlarda coktan halledilmis olan seylerdir?

    Neden kullandilar bilmedikleri icin! Yeni olan RedHat bilmem kacin
    Turkcelestirilmis ayaginda olan birseyi birileri onlara dayadigi icin.
    Linux a yeni baslayan adam arastirdiginda reklam nedeni ile bunu gordugu
    icin!

    Peki ne oldu? bitti.

    O zamanlarda soyledim arkasinda guclu bir ekip olmayan devamini
    getiremeyecegim ise ben girmem. girilmesini de onermem.

    Uzatamasak artik Geleck Linux olayini? Ben birsey yazmak istemiyorum
    cunku bu konuda. Ayri bir flame baslamasin lutfen.

    > Goruldugu gibi Turkiye'de bilgisayar kullananlari bircogu zaten """Linux'u
    > bilmeyen""" insanlardir. Bu durumda hedef kitlemiz onlar olmalidir. Siz
    > Linux'un temelini size ait olacak birseyle verirseniz cok saglam
    > ilerlersiniz. Ayrica bu insanlari yazilim gelistirmeye de tesvik eder ve
    > guzel ornekleri dagitiminiza da alirsaniz. Gerisini siz dusunun...
    >
    > Dagitim... bizim olmali, hic bilmeyenlerin gonlunu rahat tutmali, kolay
    > olmali fakat Linux'tan anlayan insanlari da sogutmayacak seviyede olmali...
    > (gerci burdan soylemek kolay oluyor, ne kadari hayata gecirilir
> [...]

    Dagitim... bizim degil.

    > Bu dusunceler ile ayrilmamiz dogaldir. Herkesin dusuncesine saygi duydugumuz
    > surece hicbir sorun yok :)

    Kesinlikle. zaten oyle olmadigi anda bu fikir alisverisi benim icin
    bitmistir.

    > Ben RedHat Linux'u elime aldim. sysvinit uzerinde oynama yaptim. aha bir
    > baktim acilis, kapanis FSM Linux 1.0 (hede hodo) olmus... ha unutmadan
    > lilo'yu da degistirdim. Hos bir screen ekledim. Tamamdir, fistik gibi
    > oldu... heh bir de wallpaper yapariz... Fatih, Istanbul semalarinda... Tamam
    > mi ?

    degil tabii ki ;)

    > Eger ben bunu yaparsam, sizi bastan kaybederim ve sizin gibi dusunenleri...
    > bu durum konumuz dahilinde degil. Fakat onceden dedigim gibi ben bash'i,
    > kernel'i, glibc'yi, gcc'yi alsam toparlasam, birkac yenilik getirsem(Serdar
    > hocanin dedikleri), emek harcasam yine olmuyor mu ? Bu dagitim bir parca
    > karakteristigi ile digerlerinden ayrilsa, farkli bir havasi-kokusu olsa yine
    > olmuyor mu ?

    evet bastan kaybedersiniz. Serdar uygulamalardan bahsediyor. Ki bu
    uygulamalar hadi dediginiz zaman yapilabilecek seyler degil. Serdar
    kernel, glibc, gcc den bahsetmiyor.

    Nedir kernel, glibc, gcc e ekleyeceginiz. Turkce mesaj mi? Zaten var!
    Yapanlarin eline saglik. Her ne kadar yapilis sekline itirazim olsa da.

    Simdi bunu da soyleyince herseye muhalefet birey olarak ortaya cikmis
    olmayayim. Fakat cevirilerin bircogunun eksik teknik bilgiden dolayi
    yanlis oldugu veya 1e1 Turkce yapilmak amaci ile sacmalandigi gun gibi
    asikar onumuzde.

    > Olmuyorsa iyice low level'a inerek bir bootsector yazayim, ne biliyim kernel
    > yazmaya da baslayabilirim. Arkamdan gelir misiniz ? Belki siz ve birkac kisi
    > gelir/gelebilir. Fakat bu istenen bir durum mudur ? Hayir degil mi ?
    > Tekerlegi ben bir daha mi bulayim ?

    Hayir gelmem tabii ki. Neden bootsector yazacaksin? Yeni kernel in ne
    avantajlari olacak? Ki zaten bunu soyluyorsunuz.

    > Demek ki sifirdan baslayamiyoruz, RedHat Linux 9 (Shrike)'i FSM Linux 1.0
    > (hede hodo) yapmiyoruz. Ikisinin ortasini bulacagiz demektir.
    >
    > Listeler acsak, insanlar gelse... dileklerini, sikayetlerini soylese... her
    > yeni surumde mantikli olanlarini yapsak, bir sonraki surumde gelen
    > yenilikleri duyursak kotu mu olur ?

    Olmaz. Ama baslangic icin ortada ek ozellik bazinda somut birseyler ve
    amac goremiyorum.

    > Aklima geldi yeniden... (dusuk/devrik cumleler kurdugum icin bana kizmayin,
    > bazen zevk aliyorum bundan...)
    > Kendi kendimi neden kandiriyorum ki ? Gelecek Linux hazirlanirken,
    > yogunluktan sabahlara kadar calisan Gorkem CETIN'in bas agrisindan
    > hastanelik oldugunu bildigim icin mi ? Onca insanin birseyler icin
    > ugrastigini bildigim icin mi ?

    Himm. Bu tur cumlelerden kacinsak? Simdi bakin ben olaya iki taraftan
    bakmak durumundayim.

    1-) Linux ile profesyonel olarak ugrasan bir sirketin yoneticisi.
    2-) Linux ile camiaya katki vermek isteyen bir birey.

    Iki tarafin sorumluluklari beklentileri arasinda farkliliklar var.

    Sonucta Gelecek Linux da satildi, reklam yapildi. para kazanildi.

    Hicbir kar amacli sirketin amaci getirisi olmadan bedava birsey dagitmak
    olmaz!

    Yine Gelecek Linux laflari geciyor ve bu beni geriyor. Lutfen baska
    sekillerde orneklendirin.

    Ben 4-5 gun bilgisayar basinda proje yapacagim diye kalip bilmem kac
    kilo kaybedebiliyorum ve sagligim bozulabiliyor. Enver 5-6 gun kalip
    sonunda ne yaptigini, nereye gittigini hatirlamaz hale gelebiliyor veya
    bir baskasi. Bunlar olabilen seyler. Yani dogal.

    > Kazlarin ayagi benim konum, bana birakin :)

    Birakmayayim :) Cunku o ayaklarin ucu bana ve Linux camiasina dokunuyor.
    Ozellikle Linux alaninda kaliteli is yapan sirketlere.

    > offff :)
    > Almanya'nin neden SuSE'si var ? Cin'in neden RedFlag'i var ? Sagin solun
    > neden RedHat, Mandrake, cart curt var... Slackware yetmemis mi zamaninda
    > onlara ? Cin gidipte MS'i ulkeden kovmaya calisirken tum sistemlerini Debian
    > yapmak istemiyor ?

    SuSE Alman Linux u diye ortaya cikmadi ve uluslararasi pazarda oynuyor.
    Bu sanirim hep yanlis anlasiliyor veya biliniyor. Novell simdi SuSE i
    satin aldi. Madem Alman niye satiyorlar.

    Bir tek Linux konusunda milliyetci olan Cin. Ki onlarin redflag lari
    yuzunden bir ara Linux ile atismalari olmustu.

    > Bu adamlarin mi bir bildigi var, yoksa sizin mi ?
    > Bahsettigimiz bir dagitim gercekten lazim mi ? Yoksa lazim oldugunu
    > farkedemiyor muyuz ?
    > Farkediyorsak ta ugrasmak mi isimize gelmiyor ?

    Cin her sekilde kapali bir devlet ve acikcasi onlarin bildigi beni
    ilgilendirmiyor. Bunun disinda da bana millyetci bazda ornek
    verebilecegiz butun ulke de kullanan ve resmi olarak ulkenindir denilen
    bir Linux isletim sistemi var mi?

    Bahsettigimiz dagitim gerekli degildir bana gore. Yarin oburgun ihtiyac
    duydugum ama varolan dagitimlardan olmayan birseyler istersem oturur
    yeni bir dagitim yaparim ama bunun digerlerinden farkiniz siz gormus
    olursunuz.

    Hala henuz uygulama ornegi disinda yeni bir dagitim icin gerekli olan
    bilesenler, dusunulen degisikliklerin sunulamadigini dusunuyorum?

    > Not: Murat hocam, buradaki soru isaretlerini lutfen bir sekilde uzerinize
    > yuklenme seklinde algilamayin. Bazi seyleri konusup, tartisarak daha iyiye
    > gidecegimizi dusunuyorum. Bunun yolu da cesitli sekillerdeki soru
    > isaretlerinin kullanimindan geciyor. Eger bir sekilde ucundan dokundurduysam
    > affola...

    yok sayisi artmadigi surece sorun degil ;)

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part