[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Thu 18 Dec 2003 - 09:50:54 EST

    Selam,

    > Simdi diyelimki ben, bastan ozgun bir Linux dagitimi gerceklestiriyorum.
    > Eminim ki destek olursun. Ama elle tutulur olmasi acisindan, bu
    > dagitimdan beklentilerin neler olur ?

    ozgun oldugu surece destek olurum. Ben genel bir dagitim yapisi seklinde
    dusunmedim. Soyle diyeyim bugun piyasadaki belli 3 buyuk dagitim benim
    beklentilerimi karsiliyor. Nedir bunlar RedHat, SuSE, Debian.

    bunlara ek olarak sen neler ekleyebilirsin?

    > Burada mevzu icinde su program olsun filanda degil elbet. Ciddi manada,
    > sil bastan yazmamizi gerektirecek bir dagitim projesinde, neleri hedef
    > olarak koymaliyiz sence ? Konuyu standart mevcutlari unutarak dusunelim.

    Soru: Sil bastan neden bir dagitim yapman gerekiyor?

    > Yani iste RPM olayi, anaconda, SysV acilis sureci vs. vs. diyelimki
    > bunlarin hicbirini kullanmak zorunda degiliz. Ve hatta cebimizdeki
    > bilet, yilbasi ikramiyesini kazanan bilet. Para, adam vs. derdimiz yok.
    > Yani yapmamamiz icin hic bir sebep yok, oturur paket yoneticisini, boot
    > surecini, LILO'yu, ne bileyim gerekli olan herseyi silbastan yazabilecek
    > yada mevcut araclar uzerinde radikal patch'ler yapabilecek imkanimiz da
    > var.

    Neden derim? Yaptigin hersey icin neden derim ve inandirici bir aciklama
    isterim. Misal init scriptleri. bilirsiniz bunlar sira ile giderler biri
    biter oburu baslar. Misal bunun icin cesitli projeler var parallel
    isleyen init scriptleri gibi. Bir calisirken oburu de calisan. acilisi
    hizlandirmak icin. veya XMl tabanli init scriptleri. al bunlari koy deki
    benim yaptigim Linux en hizli acilan Linux (tabii bir dagitim yapmak
    icin sadece bu yeterli degil). aaa derim super bak ozgun bir olay.

    apt nin saglayamadigini ne var? lilo u bastan yazacak kadar ne gereksini
    min var? gectim grub in nesini begenmiyorsun? ...

    yani oturup bastan yazmak hic mantikli degil. eklenti yapmak o.k

    > Ama 100 adamda olsa mutlak bir surec devam edecek. Sence, bir dagitim
    > oncelikli hedefler olarak neleri dusunmeli, hangi konulara parmak
    > basmali. Bu surecte acilen ortaya konmasi gereken cozumler neler
    > ? Yani atiyorum 6 ay icinde su ve bunlar yapilirsa cok iyi olur
    > gibisinden.. Bilhassa kurumsal tecrubelerin acisindan fikirlerini
    > bekliyorum hocam..

    Serdar bence dagitima ihtiyac yok. Hele Turkce Linux diye bir dagitima
    hic ihtiyac yok. Ihtiyac olan sey uygulama. Ozel uygulama.

    Misal Enver in yazdigi fax programi. veya yazdigimiz network management
    programi gibi. Sonucta bunlar Turkce uygulama. Ancak boyle uygulamalar
    yazildigi zaman gelisim olabilir. (Sadece bu degil tabii ama ornek
    olmasi acisindan soyledim)

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part