[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 18 Dec 2003 - 09:27:06 EST

    Murat Koc <murat.koc@frontsite.com.tr> wrote:

    > Acikcasi zamaninda dusunmustum ben bunu. Tutayim kernel mesajlarini
    > Turkce yapayim diye ama sonra bunun abesle istigal oldugunu gorerek
    > vazgectim.

    Katilirim sonuna kadar..

    > Ozgun olan her turlu Turkce Linux calismasina katkida bulunmak
    > isterim. Bunu sadece kendi adima degil FrontSITE adina da soyluyorum.
    > Fakat isin ozgun olmasi benim icin en buyuk ozelliktir. Yeni birseyler
    > getirmesi gerekiyor. Misal knoppix cdcool ... vs gibi.

    Simdi diyelimki ben, bastan ozgun bir Linux dagitimi gerceklestiriyorum.
    Eminim ki destek olursun. Ama elle tutulur olmasi acisindan, bu
    dagitimdan beklentilerin neler olur ?

    Burada mevzu icinde su program olsun filanda degil elbet. Ciddi manada,
    sil bastan yazmamizi gerektirecek bir dagitim projesinde, neleri hedef
    olarak koymaliyiz sence ? Konuyu standart mevcutlari unutarak dusunelim.
    Yani iste RPM olayi, anaconda, SysV acilis sureci vs. vs. diyelimki
    bunlarin hicbirini kullanmak zorunda degiliz. Ve hatta cebimizdeki
    bilet, yilbasi ikramiyesini kazanan bilet. Para, adam vs. derdimiz yok.
    Yani yapmamamiz icin hic bir sebep yok, oturur paket yoneticisini, boot
    surecini, LILO'yu, ne bileyim gerekli olan herseyi silbastan yazabilecek
    yada mevcut araclar uzerinde radikal patch'ler yapabilecek imkanimiz da
    var.

    Ama 100 adamda olsa mutlak bir surec devam edecek. Sence, bir dagitim
    oncelikli hedefler olarak neleri dusunmeli, hangi konulara parmak
    basmali. Bu surecte acilen ortaya konmasi gereken cozumler neler
    ? Yani atiyorum 6 ay icinde su ve bunlar yapilirsa cok iyi olur
    gibisinden.. Bilhassa kurumsal tecrubelerin acisindan fikirlerini
    bekliyorum hocam..

    Elbette tum liste uyelerinden de ..

    Saygi ve sevgiler..