[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Thu 18 Dec 2003 - 07:52:03 EST

    Sanirim biraz eski kalmis bir konu bilmiyorum sohbet e tasindi mi
    netekim sadece ileri e uyeyim :) Fakat icinde ismim gectigi icin 1-2
    birsey soylemek istiyorum.

    > cekirdek...
    > Oldukca agir bir konu oldugunu biliyorum. Bu konuda sevgili Linux
    > dunyasindan yer yer yardim alianamaz mi ? Belli grup/kisilerle yazissak "bak
    > kardesim boyle birsey dusunuyorum/ruz falan filan" destek vermeyecekler mi ?
    > Ya da kerneli gectim. (quiet) init devreye girdigi andan itibaren hersey
    > elimizde... gerekeni burada da yapabiliriz degil mi ? (meraktan sormuyorum
    > :)

    Acikcasi zamaninda dusunmustum ben bunu. Tutayim kernel mesajlarini
    Turkce yapayim diye ama sonra bunun abesle istigal oldugunu gorerek
    vazgectim.

    Neden?

    1-) sunu yapin. 2.6.0 kernel source icinde

    cd /usr/src/linux
    find . -type f -exec grep "printk" \{\} \; | wc -l
    55710
    find . -type f -exec grep "PRINT_WARN" \{\} \; | wc -l
    193

    hadi bu tur seyleri gecelim sonucta printk icin define lardir sadece.

    sayi bence oldukca goz korkutucu. Acikcasi oturup ugrasacak vaktim yok
    boyle birsey ile olsa bile oturup ugrasmam. Niye?

    2-) Bunlari diyelim ki Turkce yaptiginiz her patch ile beraber oturup
    bunlari duzenli olarak maintenance etmeniz gerekli. Bu ise tamamen ayri
    bir is.

    3-) Bildigim kadari ile hicbir dagitimda boyle birsey yapmiyor ne SuSE
    ne RedFlag ne baska bir tanesi. SuSE nin yaptigi menuconfig de karsiniza
    gelen menu u almanca ve fransizca yapmaktir. Bu Turkce icinde
    yapilabilir. Ama gercek bir Turkce dagitim yapildigi zaman! Kopya Turkce
    dagitimlarla olacak is degildir bu. Cunku arkasinda saglam bir ekip ve
    duzenlilik gerektirir.

    Tek kisi ile de yapilabilir. Ama kim ugrasacak? Ben ugrasmam acikcasi.

    > Dilerdim ki M.Koc, S.Koylu, D.Gunduz, O.Kucuk, E.Altin, B.Metin, G.Cetin ve
    > sayamadiklarim, isim olmus insanlar bu konuda birseyler yapsin. :)

    Ben bu kismi sonradan gordugum icin yaziyorum.

    Ozgun olan her turlu Turkce Linux calismasina katkida bulunmak isterim.
    Bunu sadece kendi adima degil FrontSITE adina da soyluyorum. Fakat isin
    ozgun olmasi benim icin en buyuk ozelliktir. Yeni birseyler getirmesi
    gerekiyor. Misal knoppix cdcool ... vs gibi.

    Bugun RedHat in Fedora nin Turkcelestirilmis versiyonlarini eger karsima
    koyarsaniz aha Turkce Linux diye kusura bakmayin ama hicbir sekilde
    destek vermem.

    Zaten bu dagitimlar Fedora gibi kurulumdan itibaren Turkce destekli.
    Oturup ugrasanlar sayesinde. O ise saygi duyarim ayri mesele.

    Ne bilim degisik bir fikriniz olsun bir dagitim yapmakla ilgili yazin
    buraya konusalim o zaman Turkce destegine ihtiyaciniz olsun. O.k

    Misal yukarda dedigim menuleri Turkce yapmak eger oturup ugrasmayi
    dusunurseniz ben takildiginiz yerlerde yardimci olurum. Oturup
    cevirisini yapmam ama kavramlarda yardimci olurum.

    Ama butun kernel i oturup Turkce yapacagim diye ugrasmak gercekten
    abesle istigal ve bunu da yapan yok.

    Umarim ne demek istedigimi anlatabilmisimdir. Dedigim gibi sohbet
    tasidiniz konuyu ve orada dondu ise bilgim yok. Kapanmis ise de bu maili
    de unutabilirsiniz.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part