[linux-ileri] Re: cekirdek ve turkce karakter

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Thu 18 Dec 2003 - 09:32:38 EST

    > Merhaba,

    > oncelikle ilginize tesekkur ederim.
    >
    > Bastan belirtmek isterim ki bu konu kapanmadi, bende ve arkadaslarimda da
    > istek oldugu surece kapanmayacak.

    O.k o zaman fazla flame olmasin da :)

    > Mesajin basliginda belirtilen konuyu epeyce arastirdim. Anladigim kadariyla
    > kabaca is "hamalliktan" baska birsey degil. Daha once bu konu ile
    > ilgilenmedigim icin ayrintili bilgi sahibi degildim. Cekirdek mesajlarini
    > sessizce gecme fikri artik cok cazip geliyor. :)

    aklin yolu birdir :) Oturup yaklasik 56000 tane printk i cevirmek
    isteyen varsa da kolay gelsin derim.

    > - Ozgun olan her Turkce Linux projesinde bulunabilirim dediniz. Ozgunlukten
    > kastiniz tam olarak nedir ?
    > Hicbir dagitimi direk olarak alip, degistirmeden... bir Linux isletim
    > sisteminde bulunmasi gereken ve dusunulen paketleri elle secerek almak,
    > derlemek ve gerekli duzenleme/ayarlamalari yapmak, dagitima ozgu bir iki
    > tool katmak "ozgun"luk hissini uyandiriyorsa bu benim istedigim seydir.(ki
    > bende uyandiriyor) Bu konuda eksiklerim ya da yanlislarim olabilir. Bu
    > nedenle lutfen ozgunlukten kastinizi aciklayin. :)

    Himm acikcasi ozgun kavrami benim icin acik bir kavram. Ornek verelim.
    Knoppix, veya gentoo ... gibi yeni birseyler iceren dagitimlar.
    bilmiyorum aciklayabildim mi?

    Ki zaten ozgun bir calisma kendini gosterir gibime geliyor.

    Burada baska bir soru aklima geliyor. Bugun butun dagitimlar kurulumdan
    itibaren Turkce destegi veriyor ve bir suru programa cesitli kisiler
    tarafindan gettext saolsun destek verilirken. Oturup 3-5 kisi ile Turkce
    dagitim cikarmanin bir geregi var midir? Gerisini getiremeyecekken.

    > Mesajlarin gecmisini gorduyseniz neden boyle "birseyler" istedigimi
    > anlamissinizdir. Ben bu istegi daha ileriye goturerek denemelerimi kisisel
    > olmaktan cikararak(ya da asarak mi demeliyim ?) grup ortamina dokmeye
    > basladim. Amac su anda ulkenin kullanabilecegi bir dagitimi cikarmak degil.
    > Amac deneme/yanilma yontemleri ile tecrube kazanma, ogrenme...

    amac kendini gelistirmek ise guzel birseyler yaptigini soyleyebilirim.

    > Bu konuyu hemen kesiyorum. Biliyorum ki bu "Turk saplantisi"na takilacak
    > olan arkadaslarimiz olacak ve ben de onlarin hedefi olacagim. :)

    Bunlar bilinen seyler ve Serdar baslamasin bunlarla ilgili simdi :)

    Ama bunlari asmanin yolu Yeni Turkce Linux lar yapmak degil bence. Bakin
    Karakaplan hocam ne guzel seyler yapmis hastane otomasyonu filan gibi
    acmis bir kodunu. Alin bunu hastanelerde kullanin. Tutun gelistirin.
    oturun sirket kurun hastane otomasyon programi yazin.

    Yani Turkiye ye ozel Turkce Linux degil Turkiye ye ozel Turkce
    application lar yapmadiginiz surece bunlar oyle asilmaz.

    > Bu konu ile ilgilenecek, bize yardimci olacak her sahsin yardimlari
    > saygiyla, istekleri itaat ile karsilanacaktir.
    > Hoscakalin...

    Kolay gelsin diyorum.

    --
    |          |  Murat Koc
    |          |  Manager & IT Consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.S.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part