[linux-donanim] Re: bozuk disk

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 15 Jan 2004 - 13:24:39 EST

    Umut <php@kakalak.org> wrote:

    U> Diski evdeki makinamda bakiyorum
    U> Bir ilerleme var.
    U>
    U> Partition tablosuna ulastim.
    U> Hatta ilk partitionu dd ile komple okudum.
    U> Ama ilginctir, dd ile partition ismi verince okumuyor
    U> ama dogrudan partiiton verince okuyor.

     Burayi tam anlamadim. LABEL olarak tanimlayinca mi okuyor ?

    U> Benim dusuncem simdi ayni marka/model bir diske
    U> tamamen dd ile aktarmak. Bir sekilde herseyini
    U> okumayi basariyor.

     Evet sorun cikarmazsa guzel bir cozum olur. Ancak icerideki verinin
    100% guvenilir olmadigini unutmamak lazim. En azindan bir sure
    incelenmeli, karantina altina alinmali.

    U> Diskten ters bir ses yok. Kulagimi dayadim partitioni
    U> mount etmeye calisirken dinldim. 10-15 tane
    U> hata logu atti ama tek bir ters ses gelmedi.
    U> tikir tikir calisiyor, yani hic tikirti bile yok.
    U>
    U> bir baska alternatif windowstaki e2fs ile taramak.
    U> bakalim ne gorecek.

     Bence wimdows u hic bulastirmayin. "Ben bunun neresine evirip cevirsem
    de bi recycle bin yazsam" gibi birseyler karistirip da yazmaya
    calisabilir. En guzeli diski kurtardiginiza emin olmadan hic bir sekilde
    yazma emri verilmemesi.

    --
     Onur Kucuk
     <onur@kablonet.com.tr>