[linux-donanim] Dos menseeli disk tanitiminda sorun?

---------

From: Akif CEYLAN (ceylan@electra.science.ankara.edu.tr)
Date: Thu 15 Jan 2004 - 13:04:13 EST

    DOS ta formatlanmis bir HDD yi sisteme yedek almak için tanitmak istedim
    fdisk ile öncelikle asagidaki gibi tanimladim fdisk ile;

    #Disk /dev/hdd: 255 heads, 63 sectors, 525 cylinders
    #Units = cylinders of 16065 * 512 bytes
    #
    # Device Boot Start End Blocks Id System
    #/dev/hdd1 1 525 4217031 83 Linux

    daha sonra mount ettim düzgün bir sekilde ama bu seferde kopyaladigim
    dosyalarin kullanici haklarini kopyalamiyor ve degistirmemede izin vermiyor
    idi ( root olarak kullaniyorum sistemi) DOS formatli disk için

    #dd if=/dev/zero of=/dev/hda1 bs=512 count=1

    ile MBR ile ilgili bir islem yapmam gerektigi söyleniyor idi yukaridaki
    komudu /dev/hdd1 için çalistirdim ancak bundan sonrada sisteme mount etmeyi
    basaramadim bi türlü?

    #mount -t ext2 /dev/hdd1 /yedek/
    #mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hdd1,
           or too many mounted file systems

    seklinde hata veriyor sürekli?

    sorunum odur ki, DOS da islem görmüs bir diski tam olarak sisteme nasil
    mount edebilirim....

    Yardimlariniz için tesekkür ederim....

    Akif CEYLAN