[linux-donanim] Re: bozuk disk

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Thu 15 Jan 2004 - 13:38:46 EST

    diski master yaptigimda tanimiyor ve hic okuyamiyor.
    Slave tanitinca calisiyor. kablodan ya da karttan olabilir, dert degil.
    slave yaptim ve problem yok.

    dd ile okumaya basladim, 1105343. sektorde bad sektor var.
    steteskop ile dinledim diski dd suresince, noerror komutu
    ile diskin tamamini okumayi basardim...

    baska bir hata yok, sadece belirttigim yerde.
    ilginctir, hesapladim ve bu sektorun hdd3'un
    baslangic partition bolumune geldigini farkettim.

    zaten su an diger partiitonlari mount etmeyi basardim.
    hatanin baslangic durumuna da tutuyor, root partition
    olan hdd3 okunamiyor. reiser ya da ext3 olabilir,
    hatirlamiyorum, ikisinin de recovery toollari ile
    denedim, ama baslangic sektoru okunamadigi
    icin maalesef ikisi de hata verdi.

    simdi ihtiyacim olan tool partition icindeki datayi
    kurtaracak bir tool. diski tekrar partitionlayip
    bad sektorleri mark ettirerek formatlarim
    ve bir sure production olarak kullanmam, problem degil.

    1. tiramisu tarzi bir tool biliyor musunuz?

    2. dosya sisteminin reiser mi yoksa ext3 mu oldugunu nasil
    anlayabilirim mount etmeden?

    Saygilar.
    Umut