Re: [Linux] gimp nasil?

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 07 Jul 2005 - 09:30:32 EEST

> 'tekrar' hatanin nerede oldugunu ve ne yapacagimi bilmedigimi soylesem
> umarim ayip olmaz..

 olmaz tabi :)

> Birinci olasilik hk.: Paketleri kurarken bir 'eksiklik' oldugunu
> sanmiyorum, cunku slackware 10.1 paketlerini -tumunu wget ile- indirip
> installpkg etmistim..
> paketleri hazirlayanlar birsey unutmus olabilirler mi acaba diyorum.
> Cunku daha onceleri boyle bir sorun yoktu.. ilk defa basima geldi..

 Sorun burada olabilir. Niye installpkg ettiniz ? Nasil bir kurulum
yaptiniz ?

 Sistem guncellemesi yaptiysaniz upgradepkg yapmaniz gerekiyor
oncelikle. Ayrica onceden olmayan / adi farkli olan paketler var ise
kendileri ile tek tek ilgilenmeniz gerekiyor. Ornegin sizin durumunuzda
xfree -> xorg gecisi yaptiysaniz ve eski xfree yi kaldirmadan
yaptiysaniz basinizi agritacak pek cok sorun su anda sizi bekliyor
olabilir.

 Paketleri hazirlayanlar (resmi slackware paketleri kullaniyorsaniz) pek
boyle hatalar yapmiyorlar, yapsalar da fark edip duzeltirlerdi coktan.
Sorunun paketlerde oldugunu zannetmiyorum.

> Buna ek olarak ayrica 'gconf' ve gnome'un 'nautilus'unda da sorun var
> gorunuyor. [Gerci Gnome kullanmiyorum, o nedenle 'gec' farkettigim bir
> sorun oldu bu. Kde, fluxbox, windowmaker.. bunlarda sorun yok. Gnome
> paketleriyle dolayisiyla gtk ile ilintili bir sorun olabilir mi acaba
> diyorum]

 Gimp gtk2 kullaniyor. Ilgili olabilir. Olmayabilir de.

> asagida sistemin bana verdigi cevaplari ekliyorum.
>
> ~ # ldconfig
> ~ #
> [yani hic bir sey soylemiyor]

 Bu iyi bir sey. Unix turevi sistemler sorun cikmadikca sizi rahatsiz
etmez :) Ne yaptigini gormek icin ldconfig -v kullanabilirsiniz.

 Yukaridaki komutu verdikten sonra sorun duzeldi mi ? Sistemde freetype
kurulu mu diye bir bakmak da lazim

 ldconfig -p|grep -i freetype

> ~ # ldconfig --print-cache
> [bu komut sonucunda 1331 satirlik bir dokuman cikti; kalabalik olmasin
> diyerek buraya almadim; gerekirse gonderebilirim.. ya da asagidaki web
> ortamina ekliyorum..
> http://home.anadolu.edu.tr/~saydin/ldconfig-cache

 hmmm, 404: Not found

 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                     but wisdom listens