Re: [Linux] Yeni baÅŸlayana tavsiyeler

From: yalçın karagöz (yalcin.ka@gmail.com)
Date: Sat 29 Jan 2005 - 18:04:25 EET

> [...]
> paket sisteminin kalbinde bulunan urpmi mi ...?Biraz ugrasmayi gozonune
> alirsaniniz urpmi ile cooker bile kullanabilirsiniz.
>
> Diger yandan Mandrake'deki paket sayisi Suse'deki kadar cok ve cesitli
> midir (Ne kadari gerekli, kullanisli tartisilir) emin degilim.Ancak
> sunucu sistemlerde, yuksek kararlilik isteyen ortamlarda Suse
> onerilebilir (Ozellesmis araclari daha etkin).Ugrastirsa bile
> Mandrake'den daha az ugrastirir.Bu konuda Mandrake'nin biraz daha yol
> almasi gerekiyor gibi.
> Kisaca degerlendirmelerimiz daha somut verilere dayandirmaya calisalim.

  Basitce ". BaÅŸlangıçta Linux'un hangisi benim için uygun olur? "
diye sorun bir dizüstü sahibine benim uzun uzun rpm, urpmyi apt-geti,
offical paket listesini kararlısını kararzısını vs.. anlatıp "bu
linux'de ne zor ÅŸeymiÅŸ" dedirtmek istemedim.
  Suse önermemin nedeni basit. kurulum basitliÄŸi, dizüstü için
yapılandırılmış araçları, (powersave özelliği) temalar, görsel
çekicilik (bunlar bence önemli, Windows kullanan arkadaşlarım arasında
yaptığım testler sonucu suse,ubuntu,turkix,mandrake arasında en cok
suse'yi sevdiler. çünkü temalar insanın içini açıyor (Fedora gibi
karartmıyor:P) ) ve hem başlangıc hemde ileri seviye bilgisayar
kullanıcıları için bana pek daha makul geldi.
 Ãœstelik bütün bir ömür diÄŸer linux terimleri ve bir takım *.conf
ayarlarını bilmeseniz de olur. Her linux kullanıcısı potansiyel sistem
yöneticisi değildir. Susenin başarısı Yast farkı. drakconfig asla yast
kadar olamaz.

> Dagitim savaslari mevsimi midir nedir?:)

Aslında alakası bile yok. hepsi bizim linuxsumuz :) Bazısını
eleştiriyorsak sevdiğimiz içindir. Tabii bunların arasında en özgür
olanları daha makbül.