Re: [Linux] Yeni baºlayana tavsiyeler

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Sat 29 Jan 2005 - 03:29:00 EET

 Merhaba.
Cum, 2005-01-28 tarihinde 15:27 +0200 saatinde, yalçýn karagöz yazdý:
> Bence en güzeli SuSE'nin Dvdsini indirip kurun. Hem dizüstü
> bilgisayarlar için daha iyi donatýlmýþ hemde sürücülerde sorun
> cýkartmýyor. Ayrýca kurulumu ve kullanýmý basit. Mandrakenin artýk bir
> çekiciliði kalmamýþ. Pekatleride eski.
> Linux döküman kaynaðý ise tabii ki www.belgeler.org

 Yani yukarda yazdiklarinizi biraz gozden gecirince hangisi ne kadar
dogru bilmiyorum.
1)Suruculer konusunda sorun cikaran GNU/Linux dagitimi hangisi?
2)Kurulumu ve kullanimi basit olmayan MandrakeLinux mu?
3)Cekiciligi kalmamis MandrakeLinux su an itibariyle Distrowatch'ta
neden Suse'den ustte.
4)Suse'de resmi olarak desteklenmeyen (eklenti) apt-get (rpm-get) mi
kullanmak daha mantikli yoksa Mandrake'de resmi olarak desteklenen ve
paket sisteminin kalbinde bulunan urpmi mi ...?Biraz ugrasmayi gozonune
alirsaniniz urpmi ile cooker bile kullanabilirsiniz.

 Diger yandan Mandrake'deki paket sayisi Suse'deki kadar cok ve cesitli
midir (Ne kadari gerekli, kullanisli tartisilir) emin degilim.Ancak
sunucu sistemlerde, yuksek kararlilik isteyen ortamlarda Suse
onerilebilir (Ozellesmis araclari daha etkin).Ugrastirsa bile
Mandrake'den daha az ugrastirir.Bu konuda Mandrake'nin biraz daha yol
almasi gerekiyor gibi.
Kisaca degerlendirmelerimiz daha somut verilere dayandirmaya calisalim.
Dagitim savaslari mevsimi midir nedir?:)
Iyi calismalar.